Kvinnelig forbrukermakt

I Involve jobber vi med kvinnelige forbrukere hver dag, sammen med kunder i mange, forskjellige bransjer. Selv om kvinner i Norge er godt synlige på de fleste arenaer i samfunnet, er fortsatt de fleste toppledere, markedsdirektører og andre som skal utvikle og selge produkter og...

Merkevarer og religion

Professor i marketing på Rice University Jesse H. Jones Graduate School of Business, Utpal M. Dholakia, skriver i Harvard Business Review hvordan organisert religion har påvirket menneskelig atferd i tusener av år. Han mener det ikke er overraskende at flere markedsførere har skjønt at de...

Den voksne forbrukeren

Hvem tror du påvirker samfunnstrendene mest? De som er yngst eller de som er flest? Det er ofte den siste gruppen. Og hvem er det flest av? Jo, babyboomers fra 50-60-tallet. Altså de voksne forbrukerne. Det er nemlig ingen direkte sammenheng mellom å være ung...

Norges råeste vegetarlansering?

21. januar lanserte den svenske hamburgerkjeden Max en helt ny meny med kun vegetariske og veganske alternativ. I en tid hvor mange velger «kjøttfri mandag» og forskere advarer mot at vi spiser for mye rødt kjøtt, synes valget naturlig. - Vi har som mål at innen...

The Surströmming-challenge

Å være student er ikke bare harde studier, spise billig mat og feste innimellom. Av og til er noen som også føler de må gjøre ubehagelige ting – som å spise den svenske delikatessen «surströmming» rett fra boksen. For uinnvidde er surströmming en tradisjonell svensk rett...

Den 4. Industrielle Revolusjonen

Demografiske endringer og teknologiske fremskritt kan føre til tap av over 7 millioner jobber innen 2020, i følge rapporten ”The Future of Jobs” av World Economic Forum, presentert på Davos-møtet. IT-kunnskap og kreativitet er blant vinnerne.   Her er jobbkategoriene man tror vil se vekst: Data-analytikere vil...

twitter logo

Ett bilde forandret mye

Den døde 3-åringen Aylan Kurdi på stranden ble symbolet på folkevandringen vi har opplevd det siste året. På 12 timer ble bildet delt 20 millioner ganger. Bildet av Aylan Kurdi påvirket den politiske diskusjonen og bidro til kampanjer på Facebook for å hjelpe flyktninger, både i...

@Burgerspotting – større troverdighet med Instagram

Til stadighet hører vi om ledere av selskaper bør bli flinkere til å være til stede på sosiale medier og bedre på å kommunisere direkte med sine kunder. Anita Krohn Traaseth er en leder som har fått mye skryt og oppmerksomhet for sin aktive bruk...

4 av 10 nordmenn bruker mobil ved middagsbordet

45 % av de spurte nordmennene sitter med mobil eller annen elektronikk ved middagsbordet, og det er de eldste som er verst! Hva med deg? Når familien samles rundt middagsbordet skal man helst la digitale duppeditter ligge. Allikevel ser mange på mobilen eller nettbrett mens man...