Aktuelt og nyheter

Kj@rlighet under press

Kjærlighet har aldri vært under så mye press, men til tross for flere skilsmisser i mange deler av verden og mindre tro på å «leve lykkelig i alle sine dager» med en og samme partner svekkes, tror de fleste fortsatt på kjærligheten og søker etter det gode forholdet.

Les mer

Havas Prosumer Rapport «The Future of Trust”

Havas Group, der Involve er en affiliate member, har publisert sin siste Prosumer Rapport «The Future of Trust». Studien viser at 2/3 av respondentene mener at vi har mindre tillit til hverandre i dag enn for 50-100 år siden. Den globale undersøkelsen har 9400 respondenter fra 27 land.

I følge rapporten, virker det som om tillit minsker. 7 av 10 svarer at de er bekymret for tap av tillit i sine land. Og 85% sier at tillit er sjelden vare i dag. Rapporten utforsker flere faktorer, inklusiv verdier, følelser og nærhet. Rapporten ser også på konsekvensene av fravær av tillit.

Les mer

Tillit i en tid med falske nyheter

Forskning fra Havas Media Group i samarbeid med Wall Street Journal/Barron´s Group utforsker hva som trigger publikum til å stole på media og reklame.

Hva er triggerpunktene og komponentene som må til for å drive publikums tillit til nyhetsbildet, og som får kampanjer til å ha en meningsfull påvirkning.

Les mer

Nye kreative hoder

Involve! har tilbakelagt et godt 2019, og har ansatt to nye som startet opp i januar.
Flere nye spennende kunder gjør at vi må rigge oss deretter, forteller byråleder Henning Figenschou. Vi er svært fornøyde med å få disse med på laget og de har glidd godt inn i miljøet fra dag én.

Les mer

….. and the winner is …. Instagram

Instagram har sine «15 minutes of fame». En ny studie med 4800 markedsførere, publisert i mai 2019 av Social Media Examiner, viser at ¾ av de spurte markedsførerne bruker Instagram. Årsaken til veksten i bruken av Instagram som markedsføringskanal kan nok ha med den store veksten i såkalt «referral» trafikk fra Instagram. I følge noen kilder økte Instagram sin «refferal» trafikk med 114 % på et år. Det var en nedgang i bruk av Twitter og Snapchat som markedsføringskanaler.

Les mer

Nytt digitalt hode til Involve!  

Sergei Arutiunian er fra mars ansatt som Performance Manager i Involve! Han er utdannet innen business administration ved Saint Petersburgh University of Economics, og har siden tilegnet seg kompetanse som konsulent innen SEO, analytics, e-commerce og UX.

Les mer

Profileringsartikler i marketing mixen

Liv Hay Hordvik er ekspert på profileringsartikler i Involve! og Profileringsartikler AS. Hun er både økonom, markedsfører og medieviter med lang erfaring fra salg, trykk, merkevarebygging og design. Liv minner oss om at profileringsartikler er viktige elementer i merkevarebygging. Ikke overlat det til den første med ledig kapasitet eller utsett til siste øyeblikk. Ha det som en viktig del av din kommunikasjonsstrategi.

Les mer

Instagram vokser og vokser

Nærmere 1,3 milliarder mennesker har kinesisk som sitt første språk, men ca 53 % av alle websider i verden er på engelsk. Det er bare noen av flere fakta om vår digitale hverdag.

Les mer

Den visuelle leken

Vi lever i en visuell tid, der bilder, gif´er og video er kommunikasjonsform #1. Faktisk er 90 % av informasjonen til hjernen vår visuell. Vi husker 80 % av det vi ser, og bare 20 % av det vi leser!

Les mer

Tre nyansettelser i Involve!

Karl Georg Raastad kommer fra markedsavdelingen til Tine, der han har vært merkevaresjef for blant annet YT, Norvegia, Piano og Sans. Han er ansatt som strategisk rådgiver i Involve! fra 1.august og er allerede kommet godt i gang.

Les mer

Farlig sensur?

En ting er at Google bistår kinesiske myndigheter i å utvikle en sensurert søkemotor. Oppvoksende kinesere lever uten Google, Facebook, Twitter, Instagram. Kina har sine egne systemer, overvåket og sensurert. Kina er et diktatur, og diktaturer liker ikke ytringsfrihet.Men en annen ting er den rollen Google, Facebook, You Tube, Spotify, Apple har tatt som sensurorganer i våre vestlige, demokratiske samfunn.

Les mer

Fargens tiltrekningskraft

Farger har stor psykologisk virkning på hjernen vår. Flere internasjonale undersøkelser viser at over 90 % mener det visuelle er det viktigste når de skal kjøpe et produkt.

Les mer