Aktuelt og nyheter

Effektiv pakningsdesign – hva ligger bak?

Det kan være lett å nedprioritere og glemme pakningsdesign i de store prosessene. Men det stadig like viktig å verdsette den håndfaste verdien som ligger i et effektivt utformet pakningsdesign. Vår egen designer Hege Thoresen har jobbet med pakningsdesign i mange år. Hun har flere gode råd og godt utprøvde strategier for å lykkes med de beste løsningene.

Les mer

Slik lykkes du med content marketing

Det finnes tusenvis av artikler og oppskrifter på hva du skal gjøre for å lykkes med content marketing eller innholdsmarkedsføring. Ved å produsere innhold som engasjerer din målgruppe kan du tiltrekke besøkende, knytte kontakter og til slutt konvertere dem til kunder.

Les mer

Kommentar: Media blander Æ og bestevenn

Involve! byråleder Kjetil Væhle har mange års erfaring med kunder i retailbransjen. Den siste tiden er det spesielt dagligvaresektoren som har fått gjennomgå i mediene med bonusprogrammer. Kjedene kaster løfter om medlemsfordeler og rabatter etter oss i håp om å vinne både lommebok og tillit. Men blir det for store endringer?

Les mer

God rosa morgenstund hos Vitusapotek

Oktober er dedikert til Rosa Sløyfe-aksjonen. Hver 12. kvinne i Norge opplever å få brystkreft, som er den kreftformen som rammer flest kvinner. Den 3. oktober i år avduket Vitusapotek Majorstua sitt nye rosa skilt og rosa apotek med å invitere forbipasserende på kaffe, musikk og god stemning.

Les mer

Et bilde sier mer enn 1000 ord

”Instagram kan være en viktig og sterk kanal for markedsføring, men den stiller også krav til materialet som produseres, sier det kreative teamet hos Involve!, Astrid Andersson og Ida Törnqvist. ”Man er ikke på Instagram for å lete etter gode tilbud og billige produkter, men for å hente inspirasjon. Det er viktig å respektere kanalens hensikt og brukernes ønsker”.

Les mer

Bærekraftig Design

“Designere må også vurdere hva som er bærekraftig og fornybart når de designer nye produkter”, sier AD og designer Anita Thoresen Hedstrøm hos Involve! Hun har satt sammen 7 punkter for bærekraftig design.

Les mer

Millennials og merkevarer

Som del av et av verdens største reklamebyrånettverk – Havas – , har Involve! tilgang til interessante trendrapporter fra hele verden. Her er en kort oppsummering av såkalte europeiske ”Millennials” – i hovedsak de født mellom 1980 og 2000.

Les mer

Norsk design i Mumbai

I storbyen Mumbai kjører det en taxi rundt som er dekorert med isbjørner, glitrende nordlys, reinsdyr og ulver. Det er kanskje ikke det motivet du ville forventet å se i en taxi i India. Men dette er et resultat av at vi i Involve har samarbeidet med prosjektet Taxi Fabric. 

Les mer