Vanedyr eller impulsive?

En rapport fra vår kunde, analyseselskapet Nielsen, viser at vi nordmenn handler de samme varene om og om igjen i dagligvarebutikken. Kun 3 av 10 nordmenn handlet noe nytt sist de var i butikken. Til sammenlikning sier nesten halvparten av EU-borgere at de kjøpte et nytt...

Månedens arbeid på KF

  Involve! sin kampanje for energikonsernet E-Co Energi ble månedens arbeid på Kreativt Forum. Og det skjønner vi godt. Involve sin designer, Igor Nilsen, har på imponerende vis gjort vann om til lampe, støvsuger, tog, iphone mm. Dette er kreativt arbeid på høyeste nivå - om vi må...

Wearables – The Internet of Things

Et nok så nytt buzzord; «wearables». Foreløpig må de stort sett kobles opp mot en smarttelefon eller lesebrett for å ha funksjonalitet. De fleste har ikke helt skjønt poenget ennå. Men internasjonale markedsanalyser viser at: Det vil bli en stor vekst i salg og bruk av wearables...

Verden er viral

Sex selger. Intet nytt. Sex, kjendiser og dyr. Er oppskriften på viral spredning så enkel? Noen ganger ja. Andre ganger ikke. Men det er uforutsigbart. Noe plukkes opp av noen, sprer seg og tar helt av. Norsk politi sin sommeruniform er nå å se i hele...

Videosjappas død

1. juli stenger høyst sannsynlig Oslos siste videosjappe. Video Nova på Majorstua. En institusjon, et kunnskapsmiljø og samlingssted for filmentusiaster blir borte. For alltid. Etter 36 år.   På Netflix, HBO, Viasat søker du opp filmer du vil se, eller du får presentert film og serier som de...

Å eie er for de ufrie

Vi streamer oss gjennom livet. Plutselig forsvant CDer og DVDer. Kinoene sliter, filmskapere må finne nye veier for å tjene på filmene sine. Musikere må ut på veien og spille som i gamle dager. Åndsverklov og rettigheter er satt på spill. Og kunstnere blir ikke...

Bloggsfæren er blitt proff

Det er et overveldende antall unge jenters våte drøm å tjene penger på bloggen sin, men av det store antallet bloggere er det få som tjener godt. Det vi har sett det siste året er en økt profesjonalisering av hele bloggsfæren. Og det har skjedd...

Hundrevis var sugen på å være pikk!

Involve! og RFSU har en heftig kampanje gående. Rådgiver hos Involve!PR, Pernille Berg, sier at rekrutteringen til å være pikk for en dag var overveldende. Nå fortsetter kampanjen med filmer, en interessant undersøkelse og engasjerende aktiviteter på Snapchat og andre sosiale medier. Pikk meg, #GøyÅVæreKuk, #TissKanOverraske,...

Risikovillige sannhetsvitner

Vi er opptatt av mangelen på kvinnelige toppledere. Det florerer teorier om at kvinner ikke tør, er lite risikovillige, prioriterer annerledes. Samtidig er mange av de modigste menneskene i verden, ja, kvinner! Ikke minst de tre skandinaviske krigsreporterne; Kristin Solberg, Puk Damsgård og Terese Cristiansson....