VERDEN ER VIRAL

Sex selger. Intet nytt. Sex, kjendiser og dyr. Er oppskriften på viral spredning så enkel? Noen ganger ja. Andre ganger ikke. Men det er uforutsigbart. Noe plukkes opp av noen, sprer seg og tar helt av. Norsk politi sin sommeruniform er nå å se i hele verden på Facebook, mange nettsider og Instagram. Problemet er bare at spredningen skjedde etter at noen har photoshoppet det originale bildet og gjort norsk politi til Chippendale hunks. Kanskje det ikke gjør noe? Norsk politi har allerede et godt rykte, nå også som verdens kjekkeste.

Involve! sin kampanje for sikker sex for RFSU med tre enkle, humoristiske filmer har spredd seg til alle kontinenter, til Huffington Post, Mashable, Newsweek – you name it. Det ligger så klart en solid tanke bak. Men samtidig er det så enkelt at sex og humor uten moral og tunge eksperter har stor effekt hvis målet er å nå ut til flest mulig og få folk til å dele med venner og venners venner. I utlandet får nå Norge skryt for sin måte å drive seksualopplysning på.

Involve!PR fikk bronse i Gullkorn. Her er casefilm. (Produsert av Involve! ved Igor)