Max hamburger

INFLUENCERKAMPANJE

Max Hamburger er en svensk fast food kjede som åpnet sin første restaurant i Norge i 2011. Max tar opp kampen mot de amerikanske kollegene i hurtigmatbransjen med et bredt utvalg av alternativer til rødt kjøtt.

Oppgave

Involve fikk oppgaven med å identifisere influencere som passer til Max sin merkevare, og som samtidig kommuniserer til riktig målgruppe. Influencerne skulle sikre god spredning om lanseringen av den nye BBQ chili bearnaise burgeren i Norge.

Løsning

Vi startet arbeidet med å ta i bruk vårt influencerverktøy, Woomio, for å kartlegge passende profiler og identifisere deres målgrupper. Det er viktig at både deres profil passer merkevaren, og at engasjement er høyt blant riktig målgruppe. 

 

Deretter begynte arbeidet med utforming av brief til hver enkelt profil, for å sikre at leveranse skulle stå til forventning hos kunde – og i tillegg drive ønsket engasjement. 

Resultat

Total Reach: 498.662

Likes: 37.719

Saves: 1181

Comments: 887

Shares: 207