Glutenfri muffins

Oppgave

Bakehuset har lansert en rekke glutenfri produkter de siste 3 årene. Både ferske og fryste brød og rundstykker som Involve har laget emballasjedesign på. I forbindelse med lansering av 2 nye glutenfrie Muffins produkter, ønsket Bakehuset en videreføring av designet i stil med de øvrige glutenfri produktene. Muffinsene selges fra frysedisken og det var viktig at emballasjen var godt synlig i diskene og appellerte til målgruppen.

Løsning

Utgangspunktet for designprofilen til de glutenfrie produktene, er rene og klare farger. Dette for å skille seg fra øvrig til dels dus og anonym fargebruk hos konkurrenter. Derfor var det naturlig å fortsette med klare sterke farger som signaliserer glød og friskhet, samt representerer noe nytt innen glutenfritt. Produktfargene måtte også assosieres til det søte og harmonere med smaken på produktet. I tillegg var det viktig også via foto og få frem smaken.

Bakehuset opplever en økende etterspørsel etter sine glutenfrie produkter. Lansering av glutenfrie Muffins er enda en satsing for å møte denne etterspørselen.

KLARE OG STERKE FARGER PÅ EMBALLASJEN I SERIEN GLUTENFRIE PRODUKTER.