Bakehuset med apestreker

 I flere dagligvarebutikker prøver kundene å plukke bananer fra gulvet. «Selgerne er superfornøyde og syntes dette er den enkleste og beste enkeltkampanjen de har hatt på lenge. Alle butikkene tar den villig imot. Gøy!!», sier markedssjef i Bakers/Bakehuset, Gry Merete Thomsen.

I forbindelse med skolestart ønsket kunden vår, Bakehuset, fokus på Julius-brødet sitt som er et samarbeid med Dyreparken i Kristiansand. «Vi ønsker at kampanjen kan gi energi til nyskaping i matpakken», sier markedssjefen, Gry Merete Thomsen.

Med eksponering på nett og i butikk, aktiviteter på Facebook og Instagram, skal både barn og foreldre inspireres.

«Det er alltid morsomt å få slike utfordringer som må løses raskt og som omfatter mange flater og elementer. Ikke minst at vi kan være lekne og kreative. Bakehuset har vist at de ikke er redd for apestreker», sier konsulent Elisabeth Ringdal i Involve!

Teamet i Involve! gikk lekent til verks. Julius entret kontoret til kundeansvarlig Elisabeth Ringdal, prosjektleder Pia Bråthen fikk raskt apevennen opp i et tau og tok bilder av både Julius og brødskiver med banan. Tekstforfatter Espen Aarbakke skrev apestreker som klinger hos barn, mødre og fedre. Designer Hege Thoresen har med 3D-bananer klistret på butikkgulv lurt kundene til ekstra hverdagstrim. Vår digitale Børre Holli animerte Julius svingende i tau på nett og digital konsulent Torodd Gundersen fikk overført den lekende Julius til konkurranser på sosiale medier.

Sjokkselgeren med Julius hengende i tau – «Energi til flere apestreker! – Perfekt til skolematen» og 3D-bananer får stor oppmerksomhet i butikkene. Ikke minst kan kundene vinne billetter til Kristiansand Dyrepark. Skip O` Hoi.

 

Konkurranse på Facebook og Instagram. På Instagram kan du tagge dine beste apestreker. #apestrekerjuliusbrød

No Comments

Leave a Comment: