@Burgerspotting – større troverdighet med Instagram

Til stadighet hører vi om ledere av selskaper bør bli flinkere til å være til stede på sosiale medier og bedre på å kommunisere direkte med sine kunder. Anita Krohn Traaseth er en leder som har fått mye skryt og oppmerksomhet for sin aktive bruk av blogg (Tinteguri). I tillegg har vi aktører som Johan H. Andresen på Twitter (@FerdOwner) og selvsagt Petter Stordalen som er synlig omtrent i alle kanaler. Det finnes selvsagt flere, men gjennomgangstonen er ofte at mange ledere har en vei å gå på dette området, og kan lære av pionerene som har forstått mekanismene.

En som ivrig deler sine erfaringer, er direktøren for den svenske hamburgerkjeden Max, Richard Bergfors. Han er en aktiv bruker av Instagram med kontoen @burgerspotting

På sine reiser verden rundt, spiser Bergfors flere hundre burgere som han fotograferer, kommenterer, gir karakter og deler.
I det siste nummeret av magasinet Ledernytt, forteller Bergfors at det hele begynte med et veddemål med broren Christoffer: – Jeg har et veldig sterkt konkurranseinstinkt, så da min bror veddet på at jeg ikke ville nå 5000 følgere, måtte jeg motbevise han.
Kontoen nærmer seg i skrivende stund 26 000 følgere.

Gir troverdighet
Å være på Instagram og dele sine erfaringer med sine følgere er viktig for hamburgerkjeden.
– Det gir oss troverdighet. Ved å reise verden rundt og teste forskjellige hamburger, viser jeg at jeg vet hva jeg snakker om. I’m living the brand!, sier Bergfors.
– Jeg får til stadighet innspill og kommentarer til bildene jeg legger ut. De meg ideer til nye steder jeg bør reise for å teste en hamburger. Det er inspirerende og givende å kommunisere med følgerne mine.

Årlig spiser Richard Bergfors nesten 1 000 hamburgere – det er snaue tre hamburgere hver dag! – Det er ikke kjøttet i hamburgeren som er fetende. Allikevel er det viktig med et variert kosthold, understreker han.

Richard Bergfors_B400Administrerende direktør i Max, Richard Bergfors

Max er en av Involve sine spennende kunder, og har i dag fire restauranter i Norge: To i Oslo (Egertorget og Grønland), en på Kjellstad i Lier og en på Ringsaker i Hedmark. De håper å åpne 40 nye restauranter i årene fremover.

No Comments

Leave a Comment: