BUTINOX

Produktdesign og emballasje til butikk

Butinox Interiør – en malingsserie som gjør det enklere å velge maling

Undersøkelser viser at kundene trenger hjelp til å forenkle valget av riktig type interiørmaling. Scanox ønsket å benytte emballasjen på sin nye Butinox Interiør-serie til å veilede forbrukeren på en enkel måte. Involve! Advertsing fikk oppgaven med å utvikle navn og designe emballasjen slik at Butinox Interiør fremstod som en helhetlig serie og skilte seg ut i hylla blant øvrig interiørmaling, og samtidig gjøre det enkelt for forbruker å velge riktig maling.

Butinox stue

Resultatet

Resultatet ble ”Du har rommet, vi har malingen”, et konsept som i tillegg til design av all emballasje i serien og eget fargekart, også består av butikkmateriell og innsalgsbrosjyre. Siden lanseringen i 2014 har det skjedd en betydelig volumøkning på flere av variantene. I tillegg står Butinox Interiør sterkere i markedet enn noen gang tidligere og tar markedsandeler, samt fått økt distribusjon.

” Involve har vært en god samarbeidspartner under utviklingen av det nye Butinox Interiørkonseptet. I tillegg til å utfordre oss med egne ideer, er de også lydhøre for våre innspill. De er flinke til å holde frister og budsjetter, og at de har kontroll i alle ledd av produksjonen er en viktig trygghet for oss. Og serviceinnstillingen er det aldri noe å utsette på!» 

 

Jenny Bull-Gustavsen, kategorisjef Scanox AS

Like!

Share: