RFSU

Tiss kan overraske

Hva ønsket kunden seg?

 

Norsk ungdom er dårligst i Norden til å beskytte seg med kondom. Tall på Klamydia og aborter er høye til tross for god informasjon og høy utdanning. Veldig mange har fått seg en ubehagelig overraskelse i forbindelse med sex med ny partner. Den beste beskyttelsen mot dette er kondom.

 

RFSU ønsket å informere om bruk av kondom uten å moralisere. Målet var en kampanje som skulle nå flest mulig i målgruppen 16-21 via spredning og engasjement. Og helst med humor.

Hva gjorde vi?

 

Det er vanskelig og flaut å snakke med ungdom om kondomer. Derfor ville vise at tiss bokstavelig talt kan overraske. Dette gjorde vi gjennom å skremme ungdom med en enorm tiss i ulike situasjoner for å gi den doble betydningen vår mening.

 

Vi begynte med en undersøkelse blant ungdom i samarbeid med ROK (Russens OrganisasjonsKomite) som ga grunnlag for kommende mediesak, nemlig stillingsannonsen; “Vil du være en kødd for en dag?” Vi opprettet Snapchat og Instagram som ble løpende oppdatert under kampanjeperioden hvor vi fulgte tissen. Hovedelementet i kampanjen var flere filmer som gikk god spredning i kanaler som Facebook, YouTube så vel som fortjente kanaler.

Kampanjen spredte seg raskt via fortjente medier, og fikk så mange delinger, likes, kommentarer og views at det er umulig å gi eksakte tall.

700%

Økt engasjement på Facebook

100+

Over 100 pressesaker verden over

300 000

Delt 300 000 ganger

Like!

Share: