PRIOR KYLLING

Redesign av emballasje

Bakgrunn:
Prior kom til oss med et eksisterende pakningsdesign de mente var litt for lite fremtredende i butikkhyllene. De ønsket en redesign med sterkere farger som vil stå tydeligere ut.

Samtidig var det viktig at kundene kunne kjenne igjen produktet, det var derfor sentralt at produktnavnet “Favorittkylling” skulle beholdes i samme font.
Det var også et ønske om å knytte disse produktene sterkere til bonden, og på den måten understreke at dette er et relativt kortreist, norsk kvalitetsprodukt.
Siden dette produktet ble levert i mange ulike varianter, var det viktig med et tydelig skille mellom produktene.

Dette gjorde vi:
Vi utarbeidet et fargekart fra A til Å rettet mot interiør og fornyelse. 26 nye trendfarger i matt og blank ble lansert gjennom inspirerende interiørbilder. Tips til gode fargekombinasjoner ble presentert i form av fargekaker. I tillegg laget vi en brukerguide i lommeformat. Den ble hengt ved produkthyllen lett tilgjengelig for alle som trenger enkel hjelp.

For å teste forskjellige muligheter ble farger og oppsett på ulike løsninger testet ut i butikk før vi endte på disse variantene.

For å bygge troverdighet og tillit ble et utvalg av bøndene også presentert på baksiden av emballasjen.

God mat i ny innpakning:

Like!

Share: