Den visuelle leken

Vi lever i en visuell tid, der bilder, gif´er og video er kommunikasjonsform #1. Faktisk er 90 % av informasjonen til hjernen vår visuell. Vi husker 80 % av det vi ser, og bare 20 % av det vi leser!   I 2020 vil flere være på...

Tre nyansettelser i Involve!

Involve! med nye krefter fra både kunde- og byråsiden.   Strategisk rådgiver fra Tine Karl Georg Raastad kommer fra markedsavdelingen til Tine, der han har vært merkevaresjef for blant annet YT, Norvegia, Piano og Sans. Han er ansatt som strategisk rådgiver i Involve! fra 1.august og er allerede...

Farlig sensur?

En ting er at Google bistår kinesiske myndigheter i å utvikle en sensurert søkemotor. Oppvoksende kinesere lever uten Google, Facebook, Twitter, Instagram. Kina har sine egne systemer, overvåket og sensurert. Kina er et diktatur, og diktaturer liker ikke ytringsfrihet.Men en annen ting er den rollen...

Fargens tiltrekningskraft

Farger har stor psykologisk virkning på hjernen vår. Flere internasjonale undersøkelser viser at over 90 % mener det visuelle er det viktigste når de skal kjøpe et produkt.   Under 6 % gir berøring samme betydning. Sanser som å høre og lukte fikk bare 1 % betydning....

UI, UX og The Gathering

Involve har styrket sin IT-kompetanse med Maria Eilertsen og Sondre Edvardsen. De har forvillet seg ned fra Tromsø, noe vi er veldig glade for.   Maria er Frontend utvikler og webdesigner. Hun er egentlig utdannet grafisk designer, men har holdt på med IT på forskjellig vis...

Vi søker ny tekstforfatter!

Involve trenger en ny "Ida"! Er du vår nye kollega?   Ida, vår tekstforfatter slutter og nå trenger vi i Involve! en verdig erstatter. Vi søker en som er:   ✓ God på ide og utvikling av kreative konsepter ✓ Kan skrive tekster for flere kanaler/flater og ulike type kunder ✓...

Sommergaven! Trenger du tips?

Det er alltid hyggelig å få en gave, og aller mest hyggelig å gi. Har du husket en fin sommerhilsen til dine kunder i år? Ine-Cecilie Eliesen er eksperten hos Involve! på profilerings- og gaveartikler. Det er all verdens muligheter og ikke minst måter å få...

Involve! på Sølvmikken-tronen for april

I Sølvmikken for april kom Involve! på andreplass med spott for Bladcentralen «fra krim til true crime før du rekker å si metamorfose».   Hør spotten her   Juryens begrunnelse sier følgende: «Menneskelig innsikt fra øverst bladhylle! Hvem liker vel å bli lukta på i butikken. I hvert fall ikke...

Effektiv pakningsdesign – hva ligger bak?

Derfor er pakningsdesign fortsatt viktig Det kan være lett å nedprioritere og glemme pakningsdesign i de store prosessene. Men det stadig like viktig å verdsette den håndfaste verdien som ligger i et effektivt utformet pakningsdesign. Vår egen designer Hege Thoresen har jobbet med pakningsdesign i mange...