Kommunikasjonshuset Involve inviterer til frokostseminar i New Wave sine lokaler på Skøyen. Den 13. mars kl. 09–10 dykker vi ned i nordmenns bruk av digitale kanaler, hvordan algoritmene fungerer, og hva du kan gjøre for å bygge en sterkere kanal.
Vi tar pulsen på sosiale medier i Norge
Head of Brand and Communication, Anastasiia Chernykh fra Ipsos, gir innsikt i nordmenns holdninger til de ulike sosiale kanalene.
Sosiale medier brukes av 80 % av befolkningen i Norge. Her får du et raskt overblikk over utviklingen av de største plattformene – hvem som bruker dem, hvor mye tid de bruker, og hvordan vanene varierer på tvers av alder og kjønn.
I tillegg får du vite hva nordmenn mener og føler om plattformene – og ikke minst om reklamene de eksponeres for.
Alle tall er hentet fra Ipsos SoMe Tracker.
Tilfredsstill algoritmen og hvordan bygge din egen kanal
Hvordan fungerer algoritmene på Instagram og TikTok, og hvordan kan du bruke dem til din fordel? Og ikke minst – hva skal til for å tilfredsstille dem?
Morten Wasa (Head of Performance) og Hanna Gullbekk (Social Media Specialist) gir en praktisk gjennomgang av algoritmene, med eksempler og konkrete tips for å bygge en kanal og skape engasjerende innhold
Vi serverer god frokost, deilig drikke og rykende varm kaffe!