Foto: Det nye prisbelønnede destilleriet til The Macallan ved Speyside i Skottland.
Siden i fjor høst har Involve hatt gleden av å samarbeide med det som anses som verdens mest anerkjente og eksklusive whisky brand – The Macallan kjent for sin kvalitet og rike arv.
Mer enn bare whisky
Bak The Macallan står Edrington, et globalt selskap som spesialiserer seg på produksjon og distribusjon av førsteklasses whisky. Med flaggskip som The Macallan og Highland Park har Edrington etablert en sterk tilstedeværelse i Europa, ikke minst i Norge hvor de nyter en solid posisjon.
For Involve har oppgaven vært å gi liv til merkevarene gjennom PR og historiefortelling. Vi skaper og formidler historier knyttet til The Macallan og andre Edrington brands. I tillegg til historiefortelling arrangerer vi og eksklusive, lukkede events i samarbeid med utvalgte partnere – opplevelser som inviterer målgruppen til å fordype seg i The Macallans verden.
– Å jobbe med The Macallan – whiskyens Rolls Royce – er et prestisjeprosjekt som trigger både stolthet og entusiasme, sier kommunikasjonsrådgiver Knut Narvestad. – Alkoholmarkedsføring krever stor presisjon og etterlevelse av strenge regler, men vi opplever at responsen i markedet er overveldende positiv. De eksklusive produktene og den sterke merkevaren tiltrekker seg betydelig oppmerksomhet og nysgjerrighet fra målgruppen.
For Involve handler samarbeidet med Edrington og The Macallan om mer enn bare whisky – det er en anledning til å jobbe med et premium brand mot krevende målgrupper – en fantastisk spennende utfordring.
Vil du høre mer?
Ønsker du mer info om hvordan vi kan gi liv til merkevarene gjennom PR og historiefortelling?