En helhelhetlig kampanje på mange flater i Oslo-, Bærum- og Asker-området, vinteren 2022.
Ny vinter og en ny Vinterkampanje fra Fornebu S. Med kampanjen håper vi at du blir inspirert til vintersesongen og finner roen i en travel tid. Kanskje du til og med oppdager noen nye motetips?
Type
Magasin
Publisert
Vinter 2022
Vinterkampanjens fokus i år er de nære, gode øyeblikkene – en rød tråd som fremgår tydelig i kampanjen – enten man bare ser ett banner, eller flere elementer. Kampanjen har som mål å gi deg og andre potensielle kunder en god følelse når vi går inn i en av årets travleste sesonger; det er mye som skal ordnes før julefreden – eller vinterroen – senker seg. Hos Fornebu S skal du uansett få tid til de gode øyeblikkene.
Magasinet
Vintermagasinet er en del av kampanjen, og er det femte Fuel lager for det populære senteret. Magasinet deles ut på senteret, og sendes i tillegg ut til 25.000 husstander i Oslo og Bærum. I magasinet finner du inspirasjon til så mangt innen shopping – enten du skal kjøpe noe til deg selv, eller handle inn gaver til nære og kjære. Det bys for eksempel på en gaveguide som tar utgangspunkt i personlighet og hvilke gaver som passer den enkelte, heller enn et konstruert kjøpepress: gaver til den frosne, den luksuriøse, den selskapelige, det matglade, den teknologiske, den aktive, den hjemmekjære og den eventyrlige. Med vår inndeling håper vi å kunne oppfordre til mer bevisste handlevalg, og at man kjøper ting folk kan ha lenge.
Vi står for all redaksjonell design av magasinet, og har skrevet alt redaksjonelt innhold. Det grafiske uttrykket vi lager for vinterkampanjen – og som man derfor finner på hele senteret – går også igjen i vintermagasinet. Vi ønsket å formidle en elegant og varm vinterstemning, uten å fokusere så mye på jul. Derfor har magasinet også lenger relevans, selv om noe av innholdet er rettet mot høytiden.
Artikler
Fuel står for alt redaksjonelt innhold til Vinterkampanjen, og i den forbindelse har vi skrevet innhold til Vintermagasinet. Disse artiklene kan man også finne på Fornebu S’ nettsider. Hele veien fra research, intervju til redigering – Fuel har skrevet fire artikler om senteret, totalt fem om Fornebu. Disse har ulike inngangsvinkler: En moteartikkel, Fornebu S’ samarbeid med Kreftforeningen, presentasjon av tre butikker på senteret, presentasjon av kunstgalleriet Flø, samt tips og triks til julemiddagene.
Moteserien
Bildene i moteserien er tatt eksklusivt for Vinterkampanjen, og fotografen er den velrenommerte fotografen Fred Jonny, som Fornebu S har samarbeidet med i flere år. Disse bildene brukes både i markedsføring av Fornebu S – som reklameplakater, digitale bannere, SoMe-poster, i Vintermagasinets moteserie og som annet digitalt og utendørsinnhold.
Alle bildene og filmene fra moteserien rulles også ut på Fornebu S sine egne SoMe-kanaler, som Fuel drifter.