Bunaden er et tidløst plagg og følger eieren gjennom alle livets faser, men Heimen Hudfliden, en forhandler av norske bunader på Glasmagasinet, ønsket å fremheve denne varigheten og vise bunadens allsidighet. Involve fikk i oppgave av Heimen Husfliden å fremheve bunadens tidløse kvalitet og hvordan den kan bæres gjennom alle livets stadier.
Innsikt, data og fakta
Bunaden har lenge vært anerkjent som et tradisjonelt plagg, men det var viktig å vise at den også kan være trendy og tidløs. Innsikten var at bunad oppleves som et varig plagg som kan brukes gjennom hele livet-fra ung til gammel. Ved å visualisere bunadens livsløp, kunne vi demonstrere både dens kvalitet og emosjonelle verdi.
Løsning
Vi utviklet en kampanje med konseptet ¨trendy-tidløs-tradisjon¨, presentert i en moderne form ved hjelp av kunstig intelligens (KI). Henriette, en ansatt hos Heimen Husfliden, ble fotografert i bunad foran en greenscreen. Bildene ble deretter manipulert med KI for å fremstille henne som ung, eldre og i nåværende alder, alt for å vise bunadens varighet og relevans i ulike livsfaser.
Kampanjen ble publisert på Instagram, Snapchat, TikTok og Facebook i mai, med tilpassede uttak for hver plattform. I tillegg ble den vist på Glasmagasinets nettsider og digitale boards i Oslo sentrum.
Effekt
Kampanjen fikk høy oppmerksomhet på sosiale medier, med høy klikkrate (CTR) og lave kostnader mer klikk (CPC). Ved å bruke KI og fremheve bunadens tidløse appell, resonnerte budskapet med både yngre og eldre målgrupper.
Resultat Kampanjen førte til en 34 % økning i salg hos Heimen Husfliden i perioden, og leverte svært gode resultater på sosiale medier. Den bidro til å modernisere bunadens image, samtidig som den styrket dens posisjon som et tidløst og verdifullt plagg for alle livets faser.
Trenger du hjelp med sosiale medier og kommunikasjon?