Bunadskampanje

Glasmagasinet

Oppgave/bakgrunn

Bunaden er et tidløst plagg og følger eieren gjennom alle livets faser, men Heimen Hudfliden, en forhandler av norske bunader på Glasmagasinet, ønsket å fremheve denne varigheten og vise bunadens allsidighet. Involve fikk i oppgave av Heimen Husfliden å fremheve bunadens tidløse kvalitet og hvordan den kan bæres gjennom alle livets stadier.

Innsikt, data og fakta

Bunaden har lenge vært anerkjent som et tradisjonelt plagg, men det var viktig å vise at den også kan være trendy og tidløs. Innsikten var at bunad oppleves som et varig plagg som kan brukes gjennom hele livet-fra ung til gammel. Ved å visualisere bunadens livsløp, kunne vi demonstrere både dens kvalitet og emosjonelle verdi.

 

 

Løsning

Vi utviklet en kampanje med konseptet ¨trendy-tidløs-tradisjon¨, presentert i en moderne form ved hjelp av kunstig intelligens (KI). Henriette, en ansatt hos Heimen Husfliden, ble fotografert i bunad foran en greenscreen. Bildene ble deretter manipulert med KI for å fremstille henne som ung, eldre og i nåværende alder, alt for å vise bunadens varighet og relevans i ulike livsfaser.

 

Kampanjen ble publisert på Instagram, Snapchat, TikTok og Facebook i mai, med tilpassede uttak for hver plattform. I tillegg ble den vist på Glasmagasinets nettsider og digitale boards i Oslo sentrum.

Effekt

Kampanjen fikk høy oppmerksomhet på sosiale medier, med høy klikkrate (CTR) og lave kostnader mer klikk (CPC). Ved å bruke KI og fremheve bunadens tidløse appell, resonnerte budskapet med både yngre og eldre målgrupper.

 

 

Resultat
Kampanjen førte til en 34 % økning i salg hos Heimen Husfliden i perioden, og leverte svært gode resultater på sosiale medier. Den bidro til å modernisere bunadens image, samtidig som den styrket dens posisjon som et tidløst og verdifullt plagg for alle livets faser.

Trenger du hjelp med sosiale medier og kommunikasjon?

 

Ta kontakt med oss for en  prat.

Linn Tidemandsen

linn.tidemandsen@involve.no

M: 92266704