Bunadskampanje

Glasmagasinet

KI-kampanje i tradisjonell drakt

Fra ung til gammel på få sekunder. Da vi utviklet Glasmagasinet vår kampanje benyttet vi KI for å få frem bunadens lange varighet.

 

Trendy – tidløs – tradisjon​

Ved hjelp av kunstig intelligens viser Glasmagasinet frem Henriettes utvikling fra ung til gammel i sin nyeste kampanje.

Heimen Husfliden, som ligger på Glasmagasinet i Oslo, er forhandler av norske bunader. Ideen bak kampanjen var å få frem at bunaden er et festplagg du kan bære gjennom alle stadier av livet.

RESULTATER

Involve har jobbet tett sammen med kunden Glasmagasinet fra idéfase til ferdig kampanje, og modellen Henriette jobber selv på Heimen Husfliden. Fotoshoot ble gjennomført med greenscreen utenfor Glasmagasinet og bunaden ble stylet med ulikt tilbehør for å illustrere at festplagget utvikler seg i takt med alderen. Ved hjelp av KI ble Henriette gjort både yngre og eldre, kun ett av bildene er slik hun ser ut i dag.

 

Involve har stått for hele kampanjen , inkludert annonsering i sosiale medier oppfølging og AB-testing av annonsene. Kampanjen vises på Instagram, Snapchat, TikTok og Facebook i store deler av mai, samt på Glasmagasinets egne nettsider og på utvalgte digitale boards i Oslo sentrum.

 

Det ble gjort egne uttak til Snapchat og TikTok, slik at kampanjen ble tilpasset de ulike målgruppene. Alle innlegg ble merket med at bildene var utviklet ved hjelp av kunstig intelligens.

Trenger du hjelp med sosiale medier og kommunikasjon?

 

Ta kontakt med oss for en  prat.

Linn Tidemandsen

linn.tidemandsen@involve.no

M: 92266704