Max Hamburger er en svensk fast food kjede som åpnet sin første restaurant i Norge i 2011. Max tar opp kampen mot de amerikanske kollegene i hurtigmatbransjen med et bredt utvalg av alternativer til rødt kjøtt.
Oppgave
Involve fikk oppgaven med å identifisere influencere som passer til Max sin merkevare, og som samtidig kommuniserer til riktig målgruppe. Influencerne skulle sikre god spredning om lanseringen av den nye Grand Chicken burgeren i Norge.
SoMe
Resultat
Rekkevidde: 309 169
Likes: 16 401
Kommentarer: 304
Lagret: 710
Videresendt: 475 ++
PR
Horecanytt
Et fagmagasin som systematisk og grundig dekker og når ut til målgruppene: hotell, restaurant, cafe, catering, uteliv m.m.
Annonseverdi: NOK 2 604
Lesertall: 1 580
I tillegg kommer det en større reportasje hos convenience.no i papirutgave og på nett om Max Burger Norge og Richard Bergfors.