Informasjonskampanje for kronisk nyresykdom​

Meld deg på nyhetsbrev for å få siste nytt.

Bakgrunn

Hvis nyrene gir symptomer, er sykdommen allerede i et alvorlig stadium, noe de fleste ikke er klar over. Vi utviklet derfor et budskap som fokuserte på tidlig diagnostisering og behandling, med en tydelig «call to action» for risikogruppene: Ta en årlig urinprøve hos legen. Vi valgte å gå for en lystig tone med vekt på forebygging, istedenfor å bidra til bekymring om et såpass alvorlig tema.​

Resultat

Den digitale kampanjen leverte svært gode resultater, med høy synlighet på sosiale medier og betydelig trafikk til LNTs landingsside. Kampanjen oppnådde en medieeksponering verdt 5 millioner kroner og en ROI på rundt 15. Ved å skape bevissthet rundt tidlig diagnostisering har kampanjen ikke bare økt kunnskapen om kronisk nyresykdom, men også bidratt til å redde liv gjennom tidlig oppdagelse og behandling.​

PR / Design / Reklame / Film / Web & animation / Sosiale medier / Profileringsartikler / Produksjon

Bestumstubben 11, 0281 Oslo, Norge