Involve har sammen med oppdragsgiver Zordix, produsent Ravn Studio og distributør Pan Vision stått for lansering av spillet. Involve sin oppgave var blant annet:
idéutvikling, lanseringskampanje, kommunikasjonskonsept, kanalvalg og produksjon av alt markedsmateriell, i tillegg til optimalisering og justering etter lansering.
Det ble utviklet en lanseringsidé og lanseringsplan i 3 faser; før lansering, under lansering og etter lansering. Ulike virkemidler ble utnyttet i de forskjellige fasene, med utstrakt bruk av PR før lansering og mer tradisjonell markedsføring under og etter lanseringen.
Vi brukte Flåklypa Grand Prix-merkenavnet for alt det er verdt, og utnyttet tilgjengelige midler for en gjennomført og tydelig kommunikasjon.
Det ble blant annet produsert en reklamefilm for TV og digitale uttak, det ble også produsert flere versjoner av gameplaytrailere. I tillegg laget vi AdShells, samt en spesialdesignet invitasjon til journalister og influencere med unike spillkoder for å teste spillet. Utstrakt samarbeid med utvalgte influencere var også et viktig virkemiddel.
Markedsføring, reklamefilmer, PR og influencersamarbeid bidro til at vi nådde satte mål i hver fase av lanseringen.