Ragasco. 25 år. 25 millioner historier.

I 2025 markerte Ragasco et viktig milepæl:
25 år med produksjon og distribusjon av kompositt LPG-gassflasker. Selskapet er kjent for sine automatiserte produksjonsmetoder og er en stor eksportør, med et sterkt fokus på kvalitet, Fra én fabrikk På Raufoss i Norge har selskapet vokst til å bli verdens største innen sitt felt, med over 25 millioner sylindere i bruk i mer enn 100 land.

Meld deg på nyhetsbrev for å få siste nytt.

Oppdrag

For å feire denne prestasjonen ville de lansere en global markedsførings- og kommunikasjonskampanje. Som skulle løfte fram deres historie, hylle partnere og kunder og styrke deres posisjon som bransjeleder. Kampanjen skulle kunne brukes på alle relevante plattformer på det globale markedet.

Løsning

Kampanjeformater

Vi bestemte oss tidlig for å fokusere på resultatet av flaskene. Ikke selve produktet, men de øyeblikkene som oppstår. LPG-sylinderen fra Ragasco finnes på landsbygda i Kenya, på campingturer i Norge, hos småfamilier i Vietnam og i matvogner i Brasil. Hver sylinder kan derfor representere en historie, en familie, en hverdag eller et måltid. Når Ragasco også kunne melde at de har solgt 25 millioner flasker, var dette et tallsammen­treff vi ikke kunne la gå fra oss. 25 millioner flasker betyr 25 millioner liv over hele verden som har blitt berørt av pålitelig energi og trygg varme. Dette førte til kampanjeideen: 25 years. 25 million stories. Ved å vise de øyeblikkene hvor beholderen er i bruk, og menneskene som bruker dem – uten å faktisk fokusere på beholderne eller matlagingen, får vi frem de mellommenneskelige relasjonene som oppstår når man tilbringer kvalitetstid med dem man er glad i. Her blir Ragasco en stille katalysator som ikke tar hovedrollen, men som alltid er til stede.
En visuell jubileumsidentitet, med logo, payoff og grafiske elementer til bruk i digitale og fysiske kanaler En hovedfilm som viser hvordan Ragasco-sylindere bidrar til trygghet, varme, mat og gode opplevelser, over hele verden Design og tekstinnhold til nettside, e-postsignaturer, LinkedIn og messer. Fysisk aktivering, inkludert neckhangers på sylindrene med jubileumsmerke og QR-kode til film

Resultat

Effekt

Kampanjen ble lansert globalt i juni 2025. Den markerer både Ragasco sin historie og retning videre. Responsen var svært god, både internt og hos partnere og distribusjonspunkter i alle Ragascos markeder.
Effektmåling på merkevare og synlighet gjennomføres i løpet av høsten 2025.

Løsning

Vi bestemte oss tidlig for å fokusere på resultatet av flaskene. Ikke selve produktet, men de øyeblikkene som oppstår. LPG-sylinderen fra Ragasco finnes på landsbygda i Kenya, på campingturer i Norge, hos småfamilier i Vietnam og i matvogner i Brasil. Hver sylinder kan derfor representere en historie, en familie, en hverdag eller et måltid. Når Ragasco også kunne melde at de har solgt 25 millioner flasker, var dette et tallsammen­treff vi ikke kunne la gå fra oss. 25 millioner flasker betyr 25 millioner liv over hele verden som har blitt berørt av pålitelig energi og trygg varme. Dette førte til kampanjeideen: 25 years. 25 million stories. Ved å vise de øyeblikkene hvor beholderen er i bruk, og menneskene som bruker dem – uten å faktisk fokusere på beholderne eller matlagingen, får vi frem de mellommenneskelige relasjonene som oppstår når man tilbringer kvalitetstid med dem man er glad i. Her blir Ragasco en stille katalysator som ikke tar hovedrollen, men som alltid er til stede.

Kampanjeformater

En visuell jubileumsidentitet, med logo, payoff og grafiske elementer til bruk i digitale og fysiske kanaler En hovedfilm som viser hvordan Ragasco-sylindere bidrar til trygghet, varme, mat og gode opplevelser, over hele verden Design og tekstinnhold til nettside, e-postsignaturer, LinkedIn og messer. Fysisk aktivering, inkludert neckhangers på sylindrene med jubileumsmerke og QR-kode til film

Resultat

Kampanjen ble lansert globalt i juni 2025. Den markerer både Ragasco sin historie og retning videre. Responsen var svært god, både internt og hos partnere og distribusjonspunkter i alle Ragascos markeder.

Effekt

Effektmåling på merkevare og synlighet gjennomføres i løpet av høsten 2025.

PR / Design / Reklame / Film / Web & animation / Sosiale medier / Profileringsartikler / Produksjon

Bestumstubben 11, 0281 Oslo, Norge