Vi bestemte oss tidlig for å fokusere på resultatet av flaskene. Ikke selve produktet, men de øyeblikkene som oppstår. LPG-sylinderen fra Ragasco finnes på landsbygda i Kenya, på campingturer i Norge, hos småfamilier i Vietnam og i matvogner i Brasil. Hver sylinder kan derfor representere en historie, en familie, en hverdag eller et måltid.
Når Ragasco også kunne melde at de har solgt 25 millioner flasker, var dette et tallsammentreff vi ikke kunne la gå fra oss.
25 millioner flasker betyr 25 millioner liv over hele verden som har blitt berørt av pålitelig energi og trygg varme.
Dette førte til kampanjeideen: 25 years. 25 million stories.
Ved å vise de øyeblikkene hvor beholderen er i bruk, og menneskene som bruker dem – uten å faktisk fokusere på beholderne eller matlagingen, får vi frem de mellommenneskelige relasjonene som oppstår når man tilbringer kvalitetstid med dem man er glad i. Her blir Ragasco en stille katalysator som ikke tar hovedrollen, men som alltid er til stede.
En visuell jubileumsidentitet, med logo, payoff og grafiske elementer til bruk i digitale og fysiske kanaler
En hovedfilm som viser hvordan Ragasco-sylindere bidrar til trygghet, varme, mat og gode opplevelser, over hele verden
Design og tekstinnhold til nettside, e-postsignaturer, LinkedIn og messer.
Fysisk aktivering, inkludert neckhangers på sylindrene med jubileumsmerke og QR-kode til film