Content & sosiale medier

Sosiale medier strategi

En sosiale medier strategi er en plan som beskriver hvordan en virksomhet, organisasjon eller enkeltperson bruker sosiale medier for å oppnå bestemte mål. En vellykket sosiale medier strategi tar hensyn til virksomhetens mål, målgruppe, budskap og ressurser, og legger til rette for å øke synligheten, engasjementet og salget. For å oppnå en vellykket sosiale medier strategi kreves det kontinuerlig innsats og justering for å oppnå målene og engasjere følgerne på en meningsfull måte.

 

Sammen med vårt innsiktsteam, samarbeider strategiske rådgivere og sosiale medier spesialister tett for å samle data og innsikt om målgruppen din. Det kartlegges og testes slik at vi finner ut hva målgruppen din er opptatt av, hva de bryr seg om og hva de ikke liker. Ofte har avsender og kunde forskjellige ønsker og behov via sosiale medier. Innsikten legger derfor et godt grunnlag for en sosiale medier strategi der begge sitt behov møtes. Vi identifiserer hvilke kanaler du bør være synlig i, og det settes konkrete mål for hva vi skal oppnå for at du skal nå riktig målgruppe med riktig budskap. Kanalstrategien skreddersys for ditt produkt eller tjeneste.

 

Ønsker du hjelp med alt hva gjelder sosiale medier, oppretter vi en fastavtale der vi tar for oss både produksjon og publisering av innhold til dine profiler. Det eneste du trenger å ta stilling til da, er godkjenning av idéer og produksjon.

 

Sosiale medier

Sosiale medier har gitt oss muligheten til å dele og konsumere innhold enkelt, effektivt og i «real-time». Muligheten til å dele bilder, meninger og hendelser i sanntid har endret måten vi lever på – det er mye enklere å opprette forbindelser verden over og alt av informasjon er tilgjengelig hele tiden. Ikke minst har det endret måten vi bygger merkevarer og driver butikk på.

 

Sosiale medier er digitale plattformer og applikasjoner som tillater brukere å opprette, dele og utveksle informasjon, innhold og ideer med andre brukere. Slike plattformer kan ta form av nettsider, apper eller andre teknologiske verktøy og kan omfatte ulike typer innhold, for eksempel tekst, bilder, videoer og lyd. Sosiale medier gir også ofte muligheter for å kommunisere med andre brukere gjennom kommentarer, direktemeldinger og deling av innhold. Med andre ord, perfekt for å gjøre bedriften din synlig og kommunisere med kunder.

 

Eksempler på sosiale medieplattformer inkluderer Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok og YouTube. Disse plattformene brukes av millioner av mennesker over hele verden for å koble seg til venner, familie, kolleger, kjendiser, interessegrupper og andre personer med felles interesser.

 

Med en god sosiale medier strategi kan du bygge din merkevare ved å direkte engasjere og involvere deg i dine nåværende kunder, samtidig som du når bredt ut til nye kunder. Vi kan hjelpe deg og levere akkurat det innholdet og den strategien som trengs for at du kan øke din eksponering av varer, informasjon og tjenester blant riktig målgruppe i sosiale medier.

Innholdsstrategi

En innholdsstrategi er en plan for hvordan en virksomhet eller organisasjon skal skape, publisere og administrere innhold over tid, med formål å oppnå spesifikke forretningsmål. Vi tar hensyn til målgruppen, innholdstyper, innholdstemaer, kanaler, publiseringstidspunkt, og nøkkelmetrikker som skal brukes for å evaluere innholdets suksess.


En innholdsstrategi er en viktig del av markedsføringen og merkevarebyggingen, og hjelper organisasjoner med å sikre at innholdet som publiseres er relevant, målrettet og av høy kvalitet. Vi analyserer din situasjon, vurderer din målgruppe og utarbeider en helhetlig strategi for relevant innholdspublisering. Ta kontakt for en vurdering av hvordan du best kan benytte deg av innhold.

Community Management

Community Management er praksisen med å bygge, administrere og engasjere et online samfunn eller fellesskap rundt en virksomhet, organisasjon, merkevare eller produkt. Community Management er en viktig del av sosiale medier strategien, da den kan hjelpe med å bygge lojale følgere og øke merkevarebevisstheten.

 

Vi administrerer og publiserer i alle de sosiale kanalene du ønsker, enten det er Facebook, Instagram, Twitter eller YouTube. Ta kontakt i dag for en bedre tilstedeværelse i sosiale medier.

Innholdsproduksjon

Innholdsproduksjon omfatter planlegging og strategisk tilnærming. Vi identifiserer temaer og emner som er relevante for målgruppen, og planlegger hvordan innholdet skal produseres og publiseres over tid. En innholdsproduksjonsplan kan hjelpe med å sikre at innholdet som produseres er konsekvent og av høy kvalitet. Noen av fordelene med innholdsproduksjon inkluderer å bygge merkevarebevissthet, øke engasjement og trafikk til nettstedet, forbedre søkemotoroptimalisering (SEO), øke salg, og bygge kundelojalitet.

 

Vi produserer alt av innhold til sosiale kanaler; video tilpasset forskjellige plattformer, animasjon, foto, grafisk og tekstproduksjon. Vi har i tillegg mange års erfaring med rådgiving og er gjerne din sparringspartner hvis du selv skal lage innhold. 

Influencer Marketing

Influencere er kommet for å bli. Og influencer marketing er blitt en viktig del av markedsføringsmiksen. Vi vet at mennesker stoler mer på mennesker enn de gjør merkevarer, og influencere har derfor stor påvirkningskraft. Vi hjelper deg å ta i bruk influencere som et strategisk virkemiddel for å nå gjennom og påvirke målgruppen.

 

Vi har de riktige verktøyene og god erfaring med content, relasjonsbygging og performance marketing gjennom influencere. Vi vet hvilke ambassadører som passer for ditt produkt eller tjeneste. Ved å velge de riktige ambassadørene for din merkevare kan du etablere en dypere og mer personlig tilnærming til målgruppen din.

Hanna Gullbekk

Innholdsprodusent

Kontakt oss