Kommunikasjonsstrategi
En god kommunikasjonsstrategi får deg fra A-Å med gode resultater. Dette krever rådgivere som har erfaring og kjennskap til blant annet markedet og målgruppen. Våre rådgivere bruker innsikt og analyse som verktøy for å danne et godt grunnlag for videre strategibygging.
Å skape en kommunikasjonsstrategi som engasjerer krever en helhetlig og skreddersydd plan – og du som kunde vil nyte godt av Involve sine gode rutiner og erfaringer. Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende samtale.
Målgruppeanalyse
Det er avgjørende å kjenne sitt publikum. Vi gjør oss kjent med og analyserer hvem som er dine kunder, og hva som er viktig for dem – overraskende ofte er det andre ting enn du kanskje trodde. Gjennom grundige analyser og innsikt kan vi identifisere hvem dine kunder er, hva som motiverer dem, og hvordan vi best kan kommunisere med dem for å oppnå ønskede resultater.
Posisjonering
Vi benytter rammeverket BSP (brand positioning statement) for å komme frem til en optimal kommunikasjons- og budskapsplattform. En god posisjoneringsstrategi differensierer deg fra konkurrentene ved å tydelig definere hva som gjør din merkevare unik og verdifull for kundene.
Kommunikasjons- & markedsstrategi
Gjennom innsikt og analyse danner vi fundamentet for å legge kommunikasjonsstrategien og naturligvis; skape kommunikasjon. Vi søker alltid etter å finne det som engasjerer målgruppen, uansett kanal. Vi hjelper deg med å identifisere målgrupper og definere budskap til å velge de mest effektive kanalene for din bedrift.
Mediestrategi & kanalvalg
Mediestrategi og kanalvalg spiller en avgjørende rolle i å nå dine målgrupper og maksimere effekten av din markedsføring. Hvilke kanaler gir deg størst effekt og mest valuta for pengene? Våre rådgivere jobber tett med mediebyråer for å skape den optimale mediemiksen.