Meny
Konseptutvikling: Konseptet er selve fundamentet i enhver virksomhet. Konseptet forteller hvem du er og gir kundene en grunn for å velge deg. Vi definerer konsept som en samling av enkeltfaktorer (varer, tjenester, funksjoner) som forsterker hverandre under en enhetlig paraply – slik at den samlede effekten blir vesentlig høyere enn enkeltfaktorene.
Konsepter utvikles gjennom å identifisere tydelige konkurransefortrinn som legger grunnlaget for posisjon og kommunikasjonsplattform. Arbeidsprosessen starter alltid med innsikt og en grundig situasjonsanalyse av målgruppen. I tillegg etableres en felles forståelse av hva som genererer konkurransekraft i et marked med tilsynelatende like aktører.
Når vi jobber med konseptutvikling og analyserer målgruppen er det ofte nærliggende og samtidig beskrive den optimale kundereisen – før, under og etter et besøk. Målet er å styrke merkevareopplevelsen i alle kontaktpunktene. Dette sikrer en best mulig kundeopplevelse og styrker konseptet.