Meny
Med en vekst på 125% over de siste 3 årene, har Involve inntatt en plass på Gasellelistene som en av Norges raskest voksende bedrifter.
Byråleder Chris Kirkemo er fornøyd med veksten, som han sier skyldes kombinasjonen av at Involve har et godt og solid fundament etter flere års drift, kunder i flere bransjer, samt dyktige medarbeidere.
– Med et så stort spenn i kunder, blir vi mindre sårbare. De siste par årene har vi arbeidet med flere spennende prosjekter. Alt fra eiendom og helse, til retail og gaming, forteller Kirkemo.
– At PR- og reklamebyrået Involve er en Gasellebedrift er gøy og en anerkjennelse av det gode arbeidet våre medarbeidere har lagt ned de siste årene.
Ifølge byrålederen, er Involve sin ambisjon og viktigste oppgave å skape vekst for deres kunder. Som kommunikasjonshus bidrar de til at deres oppdragsgivere får flere kunder ved å forsterke kundenes omdømme, drive solid merkevarebygging, og øke synlighet.
– Når kunden vokser, vokser vi. Derfor har vi stort fokus på vekststrategier, noe som viser seg at vi lykkes godt med, sier Kirkemo.
En katalysator for god vekst har vært en god blanding av kreativitet og innovasjon. Kirkemo trekker frem et par nylige prosjekter han er stolt av.
– I Involve har vi troen på gode idéer. Deriblant har vi nylig opprettet egen nettbutikk, Kepandi, som selger høykvalitets moteprodukter, og er et produkt under utvikling. Det gir oss god erfaring som igjen kan deles med våre kunder.
I tillegg har Involve utviklet et eget CRM verktøy for en større aktør i eiendomsbransjen. Dette systemet bidrar til bedre kundefangst og -oppfølging som en del av deres vekststrategi. Systemet er i samarbeid med oppdragsgiver utviklet helt fra bunn av, og nå jobber kontorer fra Alta i nord til Arendal i sør i dette CRM verktøyet.
Kommunikasjonshuset Involve ble etablert i 1995 og ledes i dag av Henning Børve Figenschou, med Chris Kirkemo som byråleder og ansvarlig for Involve!Advertising AS som omfatter PR og reklamebyrået i gruppen.
I tillegg til å være en del av Havas, et av verdens største byrånettverk, er Involve familieeid, har en flat struktur og består av 43 kommunikasjonsfolk som deler en og samme filosofi – den beste måten å skape relasjoner til et produkt eller en tjeneste er å involvere og engasjere målgruppen. Derav Involve.