GOD ROSA MORGENSTUND HOS VITUSAPOTEK

Oktober er dedikert til Rosa Sløyfe-aksjonen. Hver 12. kvinne i Norge opplever å få brystkreft, som er den kreftformen som rammer flest kvinner. Den 3. oktober i år avduket Vitusapotek Majorstua sitt nye rosa skilt og rosa apotek med å invitere forbipasserende på kaffe, musikk og god stemning.

Involve!PR arrangerte Rosa sløyfe-eventet for Vitusapotek på Majorstua, et av landets mest travle apoteker. Med gratis baristakaffe fra Green Bean, frukt, kjeks, rosa lounge-område, DJ, rosa flyers og heliumballonger skapte vi hyggelig morgenstemning midt på Majorstua. Og når Vitusapotek avduket sin flotte rosa logo, var det ingen tvil om hva dette dreide seg om.

I 2015 samlet Vitus Apotek inn 1,7 millioner kroner til brystkreftforskning, i år håper de til å slå denne summen.

Bloggeren Camilla Pihl tok seg tid til å starte dagen med oss hos Vitusapotek. Hun fronter årets brystkreftkampanje og har designet den rosa sløyfen. Sløyfen er laget i skinn, og symboliserer styrke og mot. Gullhjertet i midten står for kjærlighet og støtte til de kreftrammede.

Med roll-up og flyers i knallrosa og oppfordring om å dele bilder på sosiale medier med #rosasløyfe og #vitusapotek kunne alle delta i konkurransen om å vinne en goodiebag fra Vitusapotek til en verdi på kr 2800,-. Vinneren ble kåret fra Instagram 11.oktober og hentet sin premie på Vitusapotek. Konkurransen skapte god spredning på Facebook og Instagram.

”Vitusapotek har vært samarbeidspartner med Rosa Sløyfe aksjonen i mange år. Vi samler inn en betydelig sum penger til Kreftforeningen hvert år, og denne rosa og stemningsfulle morgenstunden på Majorstua skapte både stolthet blant de som jobbet der og fikk stor oppmerksomhet blant alle forbipasserende. Vi ser at det virker å skape ekstra blest om aksjonen. Ikke minst er vi stolte av den flotte, rosa logoen for anledningen”

 

–Kampanjeleder hos Vitusapotek, Andrea Weiergang.