Meny
Forskning fra Havas Media Group i samarbeid med Wall Street Journal/Barron´s Group utforsker hva som trigger publikum til å stole på media og reklame.
Hva er triggerpunktene og komponentene som må til for å drive publikums tillit til nyhetsbildet, og som får kampanjer til å ha en meningsfull påvirkning.
Mediebildet blir stadig mer komplekst og både tilknytning, kontekst og innhold betyr mye. Vi må ofte ta mange beslutninger om når og hvor vi som merkevarer skal være til stede. Vi er også i en tid der både forbrukere og bransjer diskuterer tillit.
Uansett alder og hvem du er, er det en delt oppfatning av hva som gjør en nyhet tillitsverdig. Studien som Havas Media Group har gjennomført viser en gjennomgående skepsis til sosiale medier. Folk stoler mer på innhold de ser på trykk, på TV og nettaviser.
Studien er basert på 5 509 respondenter som regelmessig bruker nyhetsmedier i USA, Europa og Asia, på tvers av kjønn, alder og sosiopolitisk syn.
Blant funnene er:
Involve! er affiliate medlem i Havas gruppen globalt.