Meny
Jensen Beds
Influencer markedsføring er helt klart aktuelt for merkevarer og bedrifter som ønsker å nå sitt publikum på en autentisk og engasjerende måte. En influencer kan ha stor innflytelse på sine følgere, som liker influencerens personlighet, stil og har tillit til råd, tips og anbefalinger. Det blir som å få råd fra en venn.
For at et slikt samarbeid skal ha god effekt, er det noen ting som bør være på plass.
Før du begynner å samarbeide med influencere, må man være bevisst på mål og målgruppe.Hva ønsker du å oppnå med influencer markedsføring? Ønsker du å øke merkevarekjennskap, generere salg, eller kanskje øke engasjementet på sosiale medier? Det er også helt essensielt å forstå hvem målgruppen din er, og hvilke influencere som har positiv innflytelse på disse.
I tillegg til mål og målgruppe, bør du ha en enkel innholdsstrategi som definerer hvilke typer innhold og kampanjer som skal lages, hyppighet og antall leveranser, definert budsjett og lengde på samarbeidet. Influencerne må få klare retningslinjer og forventninger, som vil gjøre det lettere å samarbeide. Men, husk å gi influenceren rom for å være kreativ, og til å snakke med sine følgere på sin egen måte. Man kan gjerne sette en standard for innholdet, men la influencerne bruke sin “tone of voice” og være seg selv, noe som gjør kommunikasjonen mer troverdig.
Inkluder gjerne influenceren i prosessen når det lages planer, men vær tydelig på hva du ønsker at de skal gjøre for deg. Dette er alt fra hvilke type format, er det stories, video, bilde i feed? Skal dere ha en konkurranse sammen? Eller ønsker du at de skal lage innhold som du kan legge ut i egne kanaler? Uansett hva samarbeidet innebærer, er det viktig å opprettholde god kommunikasjon med influencerne og sikre at samarbeidet går best mulig for begge parter.
For mange bedrifter kan det være en utfordring å håndtere alle aspekter av influencer markedsføring. Derfor kan bistand fra et byrå, som Involve, være til stor hjelp. Vi har jobbet mye med influencer markedsføring for kunder og kan hjelpe med alt fra å identifisere relevante influencere og utvikle strategier, til å administrere samarbeidet, ordne en samarbeidskontrakt med hver enkelt og analysere resultatene. Ved å outsource influencer markedsføring til oss kan du spare både tid og ressurser, samtidig som vi sikrer at samarbeidene blir gjennomført på en effektiv og profesjonell måte.
Ønsker du å vite mer om hvordan vi jobber eller har noen spørsmål, så er det bare å ta kontakt med oss.
Vi hjelper deg gjerne! Ellers kan du også ta en titt på en av våre influencer-kampanjer her og her.
Nødvendige informasjonskapsler hjelper med å gjøre en hjemmeside brukbar ved å aktivere grunnleggende funksjoner, slik som side-navigasjon og tilgang til sikre områder av hjemmesiden. Hjemmesiden kan ikke fungere optimalt uten disse informasjonskapslene.
Funksjonelle informasjonskapsler gjør det mulig å lagre opplysninger som endrer måten hjemmesiden ser ut eller oppfører seg på. F.eks. ditt foretrukne språk eller den regionen du befinner deg i.
Statistiske informasjonskapsler hjelper hjemmesidens eier med å forstå hvordan besøkende samhandler med hjemmesiden ved å samle inn og rapportere opplysninger.
Markedsførings-informasjonskapsler brukes til å spore besøkende på tvers av hjemmesider. Hensikten er å vise annonser som er relevante og engasjerende for den enkelte brukeren, og dermed mer verdifulle for utgivere og tredjeparts-annonsører.
En cookie er en liten datafil som lagres på datamaskinen, nettbrettet eller mobiltelefonen din. En cookie er ikke et program som kan inneholde skadelige programmer eller virus.
Cookies er nødvendig for å få nettsiden til å fungere. Cookies hjelper oss å få en oversikt over besøkene dine på nettsiden, slik at vi fortløpende kan optimere og rette innholdet på nettsiden mot dine behov og interesser. Cookies kan f.eks, huske hva du har lagt i handlekurven ved tidligere besøk på siden, om du er innlogget og hvilket språk og valuta du vil at skal vises på siden. Vi bruker også cookies for å målrette annonsene våre mot deg på andre nettsider. I hovedsak brukes cookies som en del av vår service for at innholdet som vises skal være så relevant som mulig for deg.
Hvor lenge cookies oppbevares på enheten din kan variere. Oppbevaringstiden regnes fra den siste gangen du var inne på nettsiden. Cookien slettes automatisk etter tidens utløp. Nedenfor kan du kan se en komplett liste over cookies.
Du kan til enhver tid avvis cookies på datamaskinen, nettbrettet eller telefonen din ved å endre innstillingene i nettleseren din. Hvor du finner innstillingene, avhenger av hvilken nettleser du bruker. Hvis du endrer innstillingene må du være oppmerksom på at enkelte funksjoner og tjenester ikke kan brukes, da de forutsetter at nettsiden kan huske de valgene du gjør.
Du kan velge bort cookies fra Google Analytics her.
Det er mulig å velge bort enkelte annonsenettverk som deler opplysninger på tvers av forskjellige nettverk her.
Cookies som du har akseptert tidligere, kan senere slettes. Benytter du en PC med en nyere nettleser, kan du slette cookies ved å bruke hurtigtastene: CTRL + SHIFT + Delete.
Hvis hurtigtastene ikke virker, eller hvis du bruker MAC, finn ut hvilken nettleser du bruker og klikk på relevant link:
Husk: Hvis du bruker flere nettlesere, må du slette cookies i alle.
Vi ønsker at du skal være trygg når du bruker dette nettstedet. Vi benytter cookies for å sikre at du får en best mulig brukeropplevelse og for å hente inn statistikk slik at vi kan analysere hvordan nettstedet benyttes. Vi bruker også cookies for å kunne tilpasse innholdet til deg, og for å kunne målrette annonser til deg, også på andre nettsteder. Trykk OK for å akseptere vår bruk av cookies, eller trykk «Innstillinger» for å lese mer om dette.