aga propan

Lanseringskampanje

AGA propan er en merkevare under Linde Gas, og selger i hovedsak propan til privatmarkedet. Deres selvbetjente propanautomater finnes rundt om i hele Norge. Nå har de lansert en innovativ, smart (og snerten) propanflaske

Oppgave

Involve fikk oppgaven med å lansere verdensnyheten AGA® smart cylinder:

En propanflaske med egen app – som via en unik QR-kode på flasken gir deg full oversikt over hvor mye propan du har igjen. I tillegg ser den svarte, matte flasken rett og slett skikkelig bra ut!

Løsning

Vi startet arbeidet med å definere målgrupper og lete etter influencere som kunne løfte produktet, skape engasjement og treffe både estetikere og gadget-geeks. Flasken lanseres først på Østlandet, og annonseringen er spisset mot målgruppene i dette området.

 

Involve har laget annonser i videoformat og satt opp kampanjer som kjøres på sosiale medier. Involve har også vært ansvarlig for AGAs nye Instagramprofil.

 

Interiør- og hageentusiast Hanne Holsted promoterer propanflasken og har tatt bilder av nyheten i sitt univers. I tillegg fronter Hanne en konkurranse hvor premien selvsagt er: En smart, snerten verdensnyhet fra AGA Propan.