Fornebus S – 10 år

Fornebu S

Bakgrunn

Fornebu S fyller 10 år, og dette skal markeres med en storslått kampanje for å trekke besøkende til senteret. Siden 10 år er relativt kort tid i et kjøpesenterperspektiv, valgte vi å kalle det en bursdagsfeiring. Målet er å skape en opplevelse som engasjerer og underholder, samtidig som vi setter senteret i sentrum for feiringen.

Type

Content & Sosiale medier

Publisert

Høsten 2024

Innsikt

Fornebu S ønsket å skille seg fra den tradisjonelle kjøpesenterkommunikasjonen. De ville vise frem senteret på en annerledes og minneverdig måte. Mange besøkende kommer med barn, så aktiviteter for barn ble en viktig del av kampanjen. For å trigge nysgjerrighet la vi også inn et element av det “hemmelige,” som skulle skape ekstra interesse rundt arrangementet.

Løsning

Vi utviklet en kampanje som bygde videre på suksessen fra sommerkampanjen, der vi brukte de samme skuespillerne, Kristine og hennes bestemor, for å videreføre den kjente og kjære historien. I tillegg tok vi i bruk avansert animasjon for å fylle senteret med ballonger på en spektakulær måte, noe som skapte en visuelt imponerende opplevelse.

 

Gjennom en kombinasjon av film og det animerte uttrykket skapte vi en kampanje som både engasjerer og underholder. Kampanjen inkluderer et raffinert grafisk uttrykk og artikler, tatt ut på nettsider, annonser på SOME, digitale bannere, samt grafisk materiell til bruk på senteret. I tillegg har vi utnyttet utendørs flater for å maksimere synligheten og rekkevidden.

Gjennom en kombinasjon av film og det animerte uttrykket skapte vi en kampanje som både engasjerer og underholder. Kampanjen inkluderer et raffinert grafisk uttrykk og artikler, tatt ut på nettsider, annonser på SOME, digitale bannere, samt grafisk materiell til bruk på senteret. I tillegg har vi utnyttet utendørs flater for å maksimere synligheten og rekkevidden.

Effekt

Den kreative løsningen var unik og skilte seg ut fra alt man tidligere har sett i lignende annonser. Uten forhåndsbilder eller materiell fra selve bursdagsfeiringen, ble annonseringen noe helt spesielt, med en stor “wow”-effekt. Dette førte til økt oppmerksomhet og engasjement blant målgruppen.

Resultat

Kampanjen har så langt vært en suksess, og den pågår fortsatt. Den har blitt godt tilpasset ulike flater som sosiale medier, display-annonser, digitale utendørs skjermer, skjermer inne på senteret og på Fornebu S sine nettsider. Sluttrapporten er ikke klar, men tidlige indikatorer viser svært positive resultater.

 

Kampanjen leverte over 2.1 millioner annonsevisninger over alle flater. 23% flere annonsevisninger enn benchmark fra brukt budsjett.

 

Kampanjen genererte 17 734 annonseklikk inn til landingssiden og Facebook arrangementet. Dette var 39% flere klikk enn benchmark.

 

Facebook arrangementet genererte neste 2 000 interessenter under kampanjeperioden. Noe som bidro til mange deltagere på selve arrangementet. Kampanjen nådde ut til 107 000 Facebook og Instagram brukere. Noe som ga Fornebu S en økning i synlighet og rekkevidde på Meta med 840% under kampanjeperioden.

 

Årlig lager vi også Vinter- og Sommermagasin for Fornebu S, hvor vi detalstyrer alt fra prosjektledelse, kreativt arbeide, foto, artikler og magasindesign, samt trykk og distrubisjon.
Se casen her.

 

Vår suksess med Fornebu S siden 2020 og den sterke anbefalingen som også førte til vårt ansvar for KLP-senteret Glasmagasinet i 2023, bekrefter vår kompetanse og effektivitet i denne rollen. Se gjerne vår case for Glasmagasinet hvor bl.a. AI har vært et bærende element for å løse den kreative Bunadskampanjen for senterets butikk ”Heimen Husfliden”.
Se casen her.