Meny
Glasmagasinet
Kampanje
2025
Rett før sommerferien koker det av avslutninger, takketaler og små, store gaver. Barnehagebarn takker for trygg favn, kormedlemmer for en stødig taktstav, og styret i borettslaget – ja, de burde egentlig få blomster bare for å holde ut. Innsikten var enkel og gjenkjennelig: Livet er fullt av gode hjelpere. Og de fortjener en takk.
Løsning
Med kampanjen “Takk for…” tok vi Glasmagasinet tilbake til røttene som gavehus i hjertet av Oslo. Vi koblet ekte historier til ekte produkter, og viste frem hvordan senteret bugner av gaveideer – perfekt for den som trenger en takkegave, eller bare en vennlig påminnelse om at “det finnes alltid en anledning”.
Kampanjen lot oss både vise frem produktene og sette dem inn i en relevant, hjertevarm og underholdende kontekst. Hver historie var en hyllest til folk flest – og samtidig en invitasjon til å finne den perfekte gaven, akkurat nå.
Historier som vanligvis bor i bøker eller taler, fikk plass på byens største reklameflater. Med teksttunge boards brøt vi med normen og skapte stoppeffekt – godt hjulpet av skråblikk og lun humor. Fra Pouria som underviste om både vikinger og vannkvaliteten i Akerselva, til Synnøve som holdt styr på hele styret (og burde smøres inn med noe annet enn tålmodighet) – hver historie fikk folk til å trekke på smilebåndet og kjenne seg igjen.
Rolige visueller og fokus på lyd skilte seg ut i et ellers hektisk SoMe-landskap. Historiene ble lest opp av et mangfold av stemmer – som gjorde dem levende, nære og varme. En kampanje med lav puls, men høy gjenkjennelsesfaktor.
Historiene ble flyttet inn i Glasmagasinet – visuelt satt opp sammen med produktene som historiene refererte til. Folk stoppet, leste, og ble minnet på alt de har å være takknemlige for – og kanskje hvem de burde kjøpe en liten gave til.
Vi tok historiene med oss på øret – inn i podkaster hos Moderne Media og Schibsted. Her fikk vi plass til både punch og poesi, og traff målgruppen der de allerede lyttet.
Hør en av podcastannonsene her:
Kampanjen skapte høy oppmerksomhet både digitalt og fysisk – og gjorde Glasmagasinet til et naturlig sted å gå for den som skulle “fikse gavene”. Vi bidro til å gjøre senteret relevant i en sesong preget av emosjonelle anledninger, og fikk både historiene og gavene til å skinne – side om side.
Og ikke minst: Vi viste at det finnes alltid en anledning. Spesielt når det er noen som fortjener en takk.