Glasmagasinet – Sommerkampanje: Takk for

Glasmagasinet

Type

Kampanje

Publisert

2025

 

Bakgrunn og innsikt

Rett før sommerferien koker det av avslutninger, takketaler og små, store gaver. Barnehagebarn takker for trygg favn, kormedlemmer for en stødig taktstav, og styret i borettslaget – ja, de burde egentlig få blomster bare for å holde ut. Innsikten var enkel og gjenkjennelig: Livet er fullt av gode hjelpere. Og de fortjener en takk.

Løsning

Med kampanjen “Takk for…” tok vi Glasmagasinet tilbake til røttene som gavehus i hjertet av Oslo. Vi koblet ekte historier til ekte produkter, og viste frem hvordan senteret bugner av gaveideer – perfekt for den som trenger en takkegave, eller bare en vennlig påminnelse om at “det finnes alltid en anledning”.

 

Kampanjen lot oss både vise frem produktene og sette dem inn i en relevant, hjertevarm og underholdende kontekst. Hver historie var en hyllest til folk flest – og samtidig en invitasjon til å finne den perfekte gaven, akkurat nå.

Kampanjen – kanal for kanal

Utendørs

Historier som vanligvis bor i bøker eller taler, fikk plass på byens største reklameflater. Med teksttunge boards brøt vi med normen og skapte stoppeffekt – godt hjulpet av skråblikk og lun humor. Fra Pouria som underviste om både vikinger og vannkvaliteten i Akerselva, til Synnøve som holdt styr på hele styret (og burde smøres inn med noe annet enn tålmodighet) – hver historie fikk folk til å trekke på smilebåndet og kjenne seg igjen.

Sosiale medier

Rolige visueller og fokus på lyd skilte seg ut i et ellers hektisk SoMe-landskap. Historiene ble lest opp av et mangfold av stemmer – som gjorde dem levende, nære og varme. En kampanje med lav puls, men høy gjenkjennelsesfaktor.

Start video
Start video

I butikk

Historiene ble flyttet inn i Glasmagasinet – visuelt satt opp sammen med produktene som historiene refererte til. Folk stoppet, leste, og ble minnet på alt de har å være takknemlige for – og kanskje hvem de burde kjøpe en liten gave til.

Podcast

Vi tok historiene med oss på øret – inn i podkaster hos Moderne Media og Schibsted. Her fikk vi plass til både punch og poesi, og traff målgruppen der de allerede lyttet.

Hør en av podcastannonsene her: 

 

Resultat og effekt

Kampanjen skapte høy oppmerksomhet både digitalt og fysisk – og gjorde Glasmagasinet til et naturlig sted å gå for den som skulle “fikse gavene”. Vi bidro til å gjøre senteret relevant i en sesong preget av emosjonelle anledninger, og fikk både historiene og gavene til å skinne – side om side.

Og ikke minst: Vi viste at det finnes alltid en anledning. Spesielt når det er noen som fortjener en takk.