Spillet om Flåklypa Grand Prix

LANSERINGSKAMPANJE

Spillet om Flåklypa Grand Prix er basert på tidenes mest populære norske spillefilm og tidenes mestselgende norske PC-spill.

I spillet møter vi de folkekjære og kjente karakterene Solan, Ludvig og Reodor Felgen, fra Kjell Aukrusts eventyrlige verden og Ivo Caprinos animerte filmsuksess. Flåklypa er en svært populær merkevare i Norge, og det ble stilt høye forventninger til re-lanseringen av Norges mest populære pc-spill.

Oppgave

Involve skulle stå for lansering av spillet. Det betydde blant annet at vi skulle levere:

idéutvikling, lanseringskampanje og kommunikasjonskonsept, forslag til kanalvalg og uttak, optimalisering og justering etter lansering, kommunikasjon og uttak, samt leveranser innen PR og advertising.

Løsning

Vi brukte Flåklypa Grand Prix-merkenavnet for alt det er verdt, og utnyttet alle tilgjengelige midler for en gjennomført og tydelig kommunikasjon.

Vi klippet sammen reklamefilm som gikk på TV2 og produserte flere versjoner av gameplaytrailere. I tillegg laget vi AdShells til de største T-banestasjonene i Oslo, samt en spesialdesignet invitasjon til journalister og influencere med unike spillkoder for å teste spillet.

 

Markedsføring, reklamefilmer, PR og influencersamarbeid bidro til at vi nådde satte mål i hver fase av lanseringen.

 

Mockup_Mobil
Flåklypa_ÅretsJulegave

En av de som var med på Folkefinansiering av spillet, Fredrik Eldholm blir intervjuet av NRK. Han fikk en tur i den ekte Il Tempo Gigante som premie for å ha investert penger i utviklingen av spillet. Involve stod for mediestrategien til dette.

Resultat av lanseringskampanje

Potential reach: 19 753 040

 

Fordelt på:

  • 49 presseklipp i nasjonale og lokale aviser og magasiner.
  • 7 podcast-episoder om spillet. 
  • 8 live-streamere på Twitch.
  • 2 blogposts. 

 

I tillegg ble Spillet om Flåklypa Grand Prix kåret til Årets Spillprodukt og Årets Julegave av Elektronikkbransjen.