Den visuelle leken

Vi lever i en visuell tid, der bilder, gif´er og video er kommunikasjonsform #1. Faktisk er 90 % av informasjonen til hjernen vår visuell. Vi husker 80 % av det vi ser, og bare 20 % av det vi leser!

 

I 2020 vil flere være på internett globalt enn de som ikke er på nett. Det er vel good news?! 3,1 millioner nordmenn er på nett daglig og 2,9 millioner av disse er på nett med mobilen. Ja da er det vel bare en ting å gjøre; tilpasse alt til dingsen alle går rundt med, sover med, jobber med, underholder seg med.

 

Vi scroller visst 40 % raskere på mobil enn på en desktop. Det sier litt om hvor «to the point» du må være i kommunikasjonen! Vi har fått et nytt språk på digitale flater; det visuelle.

 

I 2020 regner man med at 85 % av kundeinteraksjoner foregår via bots og chats. Ikke minst mener man at over 80% av all konsumenttrafikk vil være video innen 2021.

 

Landegrenser er visket ut, netthandelen bryr seg ikke om land, selv om myndighetene gjør det de kan for å beskytte nasjonalt næringsliv. Det spørs om de kan vinne. 2 av 3 netthandlere har kjøpt varer fra utlandet. Omtrent 90% handler via mobilen! Nå utvikles shopping i stadig større grad på Instagram, der man ikke behøver forlate plattformen for å handle, og stadig flere annonserer i Instagram stories. Det er bare å følge med og prøve seg frem.

 

 

Tips for å lykkes på sosiale medier er;

  • By på deg selv.
  • Hopp ut i det!
  • Med godt innhold kommer kundene, fordi mennesker blir glade i produktet ditt og blir ambassadører.
  • Test alt du gjør og bruk det som funker.
  • Varier innhold og legg ut bilder, video og stories ofte, kanskje hver dag.

 

 

Noen tips til slutt for å finne ut hva du vil med din kommunikasjon. Svar på dette:

  • Beskriv bedriften din til en venn.
  • Hvordan vil du skille deg ut?
  • Hvem er kundene dine?
  • Hva vil du fortelle?
  • Hva er målet for kommunikasjonen din?

 

Da er det bare å sette i gang med video, stories og bilder. Last ned apper for bilder og video, og begynn å leke.

 

 

Hvis du lurer på noe ta kontakt med oss i Involve!

No Comments

Leave a Comment: