Hamilton the Superstar

What better way to communicate animal health for our client Bayer than by telling the story of the legend Hamilton, the world´s best mine detection...

Les mer

Kj@rlighet under press

Kjærlighet har aldri vært under så mye press, men til tross for flere skilsmisser i mange deler av verden og mindre tro på å «leve...

Les mer

Nye kreative hoder

Involve! har tilbakelagt et godt 2019, og har ansatt to nye som startet opp i januar. Flere nye spennende kunder gjør at vi må rigge...

Les mer

Nytt digitalt hode til Involve!  

Sergei Arutiunian er fra mars ansatt som Performance Manager i Involve! Han er utdannet innen business administration ved Saint Petersburgh University of Economics, og har...

Les mer

Vet du hvem som brøt seg inn?

Påskekrim-tradisjonen i Norge går tilbake nesten hundre år. Den rolige påskeuken fylles med gåter og mysterier, som gir spenning for folk i alle aldre. Enten man ser på tv, leser bøker, magasiner eller hører på radio. For å engasjere sine abonnenter, bestemte Verisure, i samarbeid med Involve å lage en påskekrim.

Les mer

Fra skyttergraven til digital kulhet

Burberry har en lang og imponerende historie. Ikke minst selveste trenchcoaten som ble utviklet til de stakkars guttene som lå i gjørma, og ventet på å bli kanonføde i skyttergravene under første verdenskrig. De kriget og døde i Burberrys elegante trenchcoat. Derav navnet – trench. Det er i det hele tatt et merke som oser av tradisjon, historie og kvalitet.

Les mer

Kvinnelig forbrukermakt

I Involve jobber vi med kvinnelige forbrukere hver dag, sammen med kunder i mange, forskjellige bransjer. Selv om kvinner i Norge er godt synlige på de fleste arenaer i samfunnet, er fortsatt de fleste toppledere, markedsdirektører og andre som skal utvikle og selge produkter og tjenester mannfolk.

Les mer

Merkevarer og religion

Professor i marketing på Rice University Jesse H. Jones Graduate School of Business, Utpal M. Dholakia, skriver i Harvard Business Review hvordan organisert religion har påvirket menneskelig atferd i tusener av år. Han mener det ikke er overraskende at flere markedsførere har skjønt at de kan bruke de samme prinsippene for å knytte merkevarer til sine kunder. Noen merkevarer adopterer karakteristikkene fra organisert religion. Religion tilbyr nemlig sine følgere tre hovedfordeler;

Les mer

Den voksne forbrukeren

Hvem tror du påvirker samfunnstrendene mest? De som er yngst eller de som er flest? Det er ofte den siste gruppen. Og hvem er det flest av? Jo, babyboomers fra 50-60-tallet. Altså de voksne forbrukerne. Det er nemlig ingen direkte sammenheng mellom å være ung og trendsetter.

Les mer

Norges råeste vegetarlansering?

21. januar lanserte den svenske hamburgerkjeden Max en helt ny meny med kun vegetariske og veganske alternativ. I en tid hvor mange velger «kjøttfri mandag» og forskere advarer mot at vi spiser for mye rødt kjøtt, synes valget naturlig.

Les mer

The Surströmming-challenge

Å være student er ikke bare harde studier, spise billig mat og feste innimellom. Av og til er noen som også føler de må gjøre ubehagelige ting – som å spise den svenske delikatessen «surströmming» rett fra boksen.

Les mer

Den 4. Industrielle Revolusjonen

Demografiske endringer og teknologiske fremskritt kan føre til tap av over 7 millioner jobber innen 2020, i følge rapporten ”The Future of Jobs” av World Economic Forum, presentert på Davos-møtet. IT-kunnskap og kreativitet er blant vinnerne.

Les mer

Ett bilde forandret mye

Den døde 3-åringen Aylan Kurdi på stranden ble symbolet på folkevandringen vi har opplevd det siste året. På 12 timer ble bildet delt 20 millioner ganger.

Les mer

@Burgerspotting – større troverdighet med Instagram

Til stadighet hører vi om ledere av selskaper bør bli flinkere til å være til stede på sosiale medier og bedre på å kommunisere direkte med sine kunder. Anita Krohn Traaseth er en leder som har fått mye skryt og oppmerksomhet for sin aktive bruk av blogg (Tinteguri).

Les mer