Kreativ 24/7

Grafisk designer Sondre Arthur Bye ville bli kunstner, men så ble han fristet av den grafiske verden. Men Sondre er ikke bare kreativ på jobb,...

Les mer

Hamilton the Superstar

What better way to communicate animal health for our client Bayer than by telling the story of the legend Hamilton, the world´s best mine detection...

Les mer

Millennials og merkevarer

Som del av et av verdens største reklamebyrånettverk – Havas – , har Involve! tilgang til interessante trendrapporter fra hele verden. Her er en kort oppsummering av såkalte europeiske ”Millennials” – i hovedsak de født mellom 1980 og 2000.

Les mer

Norsk design i Mumbai

I storbyen Mumbai kjører det en taxi rundt som er dekorert med isbjørner, glitrende nordlys, reinsdyr og ulver. Det er kanskje ikke det motivet du ville forventet å se i en taxi i India. Men dette er et resultat av at vi i Involve har samarbeidet med prosjektet Taxi Fabric. 

Les mer

Facebook-sensur

Verdens største mediehus, Facebook, er blitt lovens vokter. Bare i Norge er det 3,3 millioner Facebook-brukere. I verden over 1 milliard. Er det en oppgave Facebook kan takle?

Les mer

Multi-tasking er oppskrytt

De siste årene har vi voksne vært fjetret av ungdommens evne til multitasking. Vi er stolte av at vi også klarer å ha ipad eller laptop på fanget, mens vi ser på TV, er på Twitter og Facebook, og legger ut et bilde på Instagram. Samtidig.

Les mer

Vet du hvem som brøt seg inn?

Påskekrim-tradisjonen i Norge går tilbake nesten hundre år. Den rolige påskeuken fylles med gåter og mysterier, som gir spenning for folk i alle aldre. Enten man ser på tv, leser bøker, magasiner eller hører på radio. For å engasjere sine abonnenter, bestemte Verisure, i samarbeid med Involve å lage en påskekrim.

Les mer

Fra skyttergraven til digital kulhet

Burberry har en lang og imponerende historie. Ikke minst selveste trenchcoaten som ble utviklet til de stakkars guttene som lå i gjørma, og ventet på å bli kanonføde i skyttergravene under første verdenskrig. De kriget og døde i Burberrys elegante trenchcoat. Derav navnet – trench. Det er i det hele tatt et merke som oser av tradisjon, historie og kvalitet.

Les mer

Kvinnelig forbrukermakt

I Involve jobber vi med kvinnelige forbrukere hver dag, sammen med kunder i mange, forskjellige bransjer. Selv om kvinner i Norge er godt synlige på de fleste arenaer i samfunnet, er fortsatt de fleste toppledere, markedsdirektører og andre som skal utvikle og selge produkter og tjenester mannfolk.

Les mer

Merkevarer og religion

Professor i marketing på Rice University Jesse H. Jones Graduate School of Business, Utpal M. Dholakia, skriver i Harvard Business Review hvordan organisert religion har påvirket menneskelig atferd i tusener av år. Han mener det ikke er overraskende at flere markedsførere har skjønt at de kan bruke de samme prinsippene for å knytte merkevarer til sine kunder. Noen merkevarer adopterer karakteristikkene fra organisert religion. Religion tilbyr nemlig sine følgere tre hovedfordeler;

Les mer

Den voksne forbrukeren

Hvem tror du påvirker samfunnstrendene mest? De som er yngst eller de som er flest? Det er ofte den siste gruppen. Og hvem er det flest av? Jo, babyboomers fra 50-60-tallet. Altså de voksne forbrukerne. Det er nemlig ingen direkte sammenheng mellom å være ung og trendsetter.

Les mer