Meaningful Brands

Innsikt er vårt fremste våpen Som en del av Havas, har Involve tilgang på verdensledende innsikt- og markedsanalyser. Og med Meaningful Brands vil vi i...

Les mer

Kreativ 24/7

Grafisk designer Sondre Arthur Bye ville bli kunstner, men så ble han fristet av den grafiske verden. Men Sondre er ikke bare kreativ på jobb,...

Les mer

God rosa morgenstund hos Vitusapotek

Oktober er dedikert til Rosa Sløyfe-aksjonen. Hver 12. kvinne i Norge opplever å få brystkreft, som er den kreftformen som rammer flest kvinner. Den 3. oktober i år avduket Vitusapotek Majorstua sitt nye rosa skilt og rosa apotek med å invitere forbipasserende på kaffe, musikk og god stemning.

Les mer

Et bilde sier mer enn 1000 ord

”Instagram kan være en viktig og sterk kanal for markedsføring, men den stiller også krav til materialet som produseres, sier det kreative teamet hos Involve!, Astrid Andersson og Ida Törnqvist. ”Man er ikke på Instagram for å lete etter gode tilbud og billige produkter, men for å hente inspirasjon. Det er viktig å respektere kanalens hensikt og brukernes ønsker”.

Les mer

Bærekraftig Design

“Designere må også vurdere hva som er bærekraftig og fornybart når de designer nye produkter”, sier AD og designer Anita Thoresen Hedstrøm hos Involve! Hun har satt sammen 7 punkter for bærekraftig design.

Les mer

Millennials og merkevarer

Som del av et av verdens største reklamebyrånettverk – Havas – , har Involve! tilgang til interessante trendrapporter fra hele verden. Her er en kort oppsummering av såkalte europeiske ”Millennials” – i hovedsak de født mellom 1980 og 2000.

Les mer

Norsk design i Mumbai

I storbyen Mumbai kjører det en taxi rundt som er dekorert med isbjørner, glitrende nordlys, reinsdyr og ulver. Det er kanskje ikke det motivet du ville forventet å se i en taxi i India. Men dette er et resultat av at vi i Involve har samarbeidet med prosjektet Taxi Fabric. 

Les mer

9 Konsentrasjonsdrepere

Vanskelig å konsentrere seg etter ferien? Eller å komme i gang og opp på et bra aktivitetsnivå? Det hjelper å luke ut noen hindringer:

Les mer

Facebook-sensur

Verdens største mediehus, Facebook, er blitt lovens vokter. Bare i Norge er det 3,3 millioner Facebook-brukere. I verden over 1 milliard. Er det en oppgave Facebook kan takle?

Les mer

Nye digitale krefter til Involve!PR

Jorunn Javenes (28) er ansatt som kommunikasjonsrådgiver i Involve!PR, og skal fremover jobbe med strategi, innhold, sosiale medier og mediekontakt for flere av Involves større kunder.

Les mer

Multi-tasking er oppskrytt

De siste årene har vi voksne vært fjetret av ungdommens evne til multitasking. Vi er stolte av at vi også klarer å ha ipad eller laptop på fanget, mens vi ser på TV, er på Twitter og Facebook, og legger ut et bilde på Instagram. Samtidig.

Les mer

Vet du hvem som brøt seg inn?

Påskekrim-tradisjonen i Norge går tilbake nesten hundre år. Den rolige påskeuken fylles med gåter og mysterier, som gir spenning for folk i alle aldre. Enten man ser på tv, leser bøker, magasiner eller hører på radio. For å engasjere sine abonnenter, bestemte Verisure, i samarbeid med Involve å lage en påskekrim.

Les mer