Aktuelt og nyheter

Instagram vokser og vokser

Nærmere 1,3 milliarder mennesker har kinesisk som sitt første språk, men ca 53 % av alle websider i verden er på engelsk. Det er bare noen av flere fakta om vår digitale hverdag.

Les mer

Den visuelle leken

Vi lever i en visuell tid, der bilder, gif´er og video er kommunikasjonsform #1. Faktisk er 90 % av informasjonen til hjernen vår visuell. Vi husker 80 % av det vi ser, og bare 20 % av det vi leser!

Les mer

Tre nyansettelser i Involve!

Karl Georg Raastad kommer fra markedsavdelingen til Tine, der han har vært merkevaresjef for blant annet YT, Norvegia, Piano og Sans. Han er ansatt som strategisk rådgiver i Involve! fra 1.august og er allerede kommet godt i gang.

Les mer

Farlig sensur?

En ting er at Google bistår kinesiske myndigheter i å utvikle en sensurert søkemotor. Oppvoksende kinesere lever uten Google, Facebook, Twitter, Instagram. Kina har sine egne systemer, overvåket og sensurert. Kina er et diktatur, og diktaturer liker ikke ytringsfrihet.Men en annen ting er den rollen Google, Facebook, You Tube, Spotify, Apple har tatt som sensurorganer i våre vestlige, demokratiske samfunn.

Les mer

Fargens tiltrekningskraft

Farger har stor psykologisk virkning på hjernen vår. Flere internasjonale undersøkelser viser at over 90 % mener det visuelle er det viktigste når de skal kjøpe et produkt.

Les mer

Effektiv pakningsdesign – hva ligger bak?

Det kan være lett å nedprioritere og glemme pakningsdesign i de store prosessene. Men det stadig like viktig å verdsette den håndfaste verdien som ligger i et effektivt utformet pakningsdesign. Vår egen designer Hege Thoresen har jobbet med pakningsdesign i mange år. Hun har flere gode råd og godt utprøvde strategier for å lykkes med de beste løsningene.

Les mer

Slik lykkes du med content marketing

Det finnes tusenvis av artikler og oppskrifter på hva du skal gjøre for å lykkes med content marketing eller innholdsmarkedsføring. Ved å produsere innhold som engasjerer din målgruppe kan du tiltrekke besøkende, knytte kontakter og til slutt konvertere dem til kunder.

Les mer

Kommentar: Media blander Æ og bestevenn

Involve! byråleder Kjetil Væhle har mange års erfaring med kunder i retailbransjen. Den siste tiden er det spesielt dagligvaresektoren som har fått gjennomgå i mediene med bonusprogrammer. Kjedene kaster løfter om medlemsfordeler og rabatter etter oss i håp om å vinne både lommebok og tillit. Men blir det for store endringer?

Les mer

God rosa morgenstund hos Vitusapotek

Oktober er dedikert til Rosa Sløyfe-aksjonen. Hver 12. kvinne i Norge opplever å få brystkreft, som er den kreftformen som rammer flest kvinner. Den 3. oktober i år avduket Vitusapotek Majorstua sitt nye rosa skilt og rosa apotek med å invitere forbipasserende på kaffe, musikk og god stemning.

Les mer

Et bilde sier mer enn 1000 ord

”Instagram kan være en viktig og sterk kanal for markedsføring, men den stiller også krav til materialet som produseres, sier det kreative teamet hos Involve!, Astrid Andersson og Ida Törnqvist. ”Man er ikke på Instagram for å lete etter gode tilbud og billige produkter, men for å hente inspirasjon. Det er viktig å respektere kanalens hensikt og brukernes ønsker”.

Les mer