Millennials og merkevarer

Som del av et av verdens største reklamebyrånettverk – Havas - , har Involve! tilgang til interessante trendrapporter fra hele verden. Her er en kort oppsummering av såkalte europeiske ”Millennials” – i hovedsak de født mellom 1980 og 2000.   Havas har foretatt en omfattende undersøkelse blant...

Norsk design i Mumbai

I storbyen Mumbai kjører det en taxi rundt som er dekorert med isbjørner, glitrende nordlys, reinsdyr og ulver. Det er kanskje ikke det motivet du ville forventet å se i en taxi i India. Men dette er et resultat av at vi i Involve har...

9 Konsentrasjonsdrepere

Vanskelig å konsentrere seg etter ferien? Eller å komme i gang og opp på et bra aktivitetsnivå? Det hjelper å luke ut noen hindringer:   Sosiale medier Hver gang du sjekker Facebook eller andre sosiale kanaler, hopper du ut av det du holder på med, og må ”reboote”. Det...

Facebook-sensur

Verdens største mediehus, Facebook, er blitt lovens vokter. Bare i Norge er det 3,3 millioner Facebook-brukere. I verden over 1 milliard. Er det en oppgave Facebook kan takle?   Nå er EU kommet med lovgivning mot såkalt ”hatespeech” som krever at Facebook, Twitter, Youtube, Microsoft skal fjerne upassende...

Nye digitale krefter til Involve!PR

Jorunn Javenes (28) er ansatt som kommunikasjonsrådgiver i Involve!PR, og skal fremover jobbe med strategi, innhold, sosiale medier og mediekontakt for flere av Involves større kunder.   - Jeg gleder meg til å kombinere den digitale kompetansen min fra mediebyrå med min journalistbakgrunn i en ny tilværelse i...

Multi-tasking er oppskrytt

  De siste årene har vi voksne vært fjetret av ungdommens evne til multitasking. Vi er stolte av at vi også klarer å ha ipad eller laptop på fanget, mens vi ser på TV, er på Twitter og Facebook, og legger ut et bilde på Instagram....

Vet du hvem som brøt seg inn?

Påskekrim-tradisjonen i Norge går tilbake nesten hundre år. Den rolige påskeuken fylles med gåter og mysterier, som gir spenning for folk i alle aldre. Enten man ser på tv, leser bøker, magasiner eller hører på radio. For å engasjere sine abonnenter, bestemte Verisure, i samarbeid...

Fra skyttergraven til digital kulhet

Burberry har en lang og imponerende historie. Ikke minst selveste trenchcoaten som ble utviklet til de stakkars guttene som lå i gjørma, og ventet på å bli kanonføde i skyttergravene under første verdenskrig. De kriget og døde i Burberrys elegante trenchcoat. Derav navnet – trench....

Det nye buzz-ordet: Content Marketing

Content Marketing har vært det store buzz-ordet de siste par årene. Med andre ord; velfundert bruk av godt innhold som bidrar til god merkevarebygging og salg.   Reklameverdens nye virkelighet: Vi ser 3000 daglige reklamebudskap om dagen (husker 2) 25% bruker AdBlock 55% spoler over reklame 2,1...